کد خبر: ۱۱۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳

الگوهای جدید آموزش علوم انسانی به دانشگاه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی از استخراج سند یا آئین‌نامه‌ای برای آموزش علوم انسانی بر اساس نتایج طرح کلان و ملی الگوها و راهبردهای مطلوب آموزش در علوم انسانی خبر داد.

علی اکبر علیخانی با بیان این خبر گفت: نتایج طرح پژوهشی الگوها و راهبردهای مطلوب آموزش در علوم انسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت آموزشی وزارت علوم و معاونان آموزشی دانشگاه‌ها ارسال می‌شود تا از نتایج این طرح استفاده و سند، راهکار و آئین‌نامه استخراج کنند.

وی با بیان اینکه طرح پژوهشی الگوها و راهبردهای مطلوب آموزش در علوم انسانی یک طرح ملی و محصول فعالیت‌های گروهی از برجسته‌ترین اساتید تعلیم و تربیت کشور است افزود: این طرح پژوهشی تلاش می‌کند تا با نگاه جدیدی در خصوص ایجاد تحول در آموزش‌های علوم انسانی به آسیب‌شناسی بپردازد و چالش‌ها را بررسی کنند. این طرح در نهایت الگوها و راهبردهای مطلوب در آموزش علوم انسانی را ارائه می‌کند.

علیخانی با بیان اینکه پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی کارفرمای این طرح پژوهشی بوده است، گفت: یافته‌های این طرح در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا معاونان آموزشی دانشگاه‌ها بتوانند الگوها و راهبردهای ارائه شده درباره آموزش علوم انسانی را در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های‌شان استفاده کنند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی افزود: دانشگاه‌ها در مراحل اجرایی می‌توانند یافته‌های طرح پژوهشی الگوها و راهبردهای مطلوب آموزش در علوم انسانی را به قانون و آئین‌نامه تبدیل کنند. اساتید علوم انسانی نیز می‌توانند از رهیافت‌های طرح برای بهتر آموزش دادن استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین