کد خبر: ۱۱۴۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۲

نماینده پاوه: مسئولان آمار غلط می‌دهند / بیکاری در استان کرمانشاه، بالای ۳۰ درصد و خطرآفرین است

مصوبات استانی دولت برای کشاورزان اجرا نشده
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده پاوه با انتقاد از بیکاری تعداد زیادی از مردم و جوانان استان کرمانشاه، گفت: بر عکس گفته‌های مسئولان، نرخ بیکاری در استان بالای۳۰ درصد است و اساساً در این حوزه شرایط مطلوبی حاکم نیست. 

به گزاش خانه ملت، سیدفتح‌الله حسینی، نماینده پاوه، جوانرود و ثلات باباجانی در مجلس، در گفت‌وگو با هفته‌نامه باختر کرمانشاه، با بیان این که بیکاری یکی از معضلات اصلی استان به شمار می‌رود و بسیاری شئون اجتماعی حاکم بر کرمانشاه را نیز تحت تأثیر قرار داده، افزود: بیکاری و نبود شغل مناسب برای اقشار مختلف در استان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است به‌طوری که مهمترین دغدغه خانواده‌ها یافتن شغل برای فرزندان تحصیل‌کرده‌شان است که مدت زمان بسیاری را برای تحصیل صرف کرده‌اند اما اکنون با پایان دوران تحصیلشان شاهد آن هستند که کاری برای انجام دادن وجود ندارد و درهای اشتغالزایی در استان نیز بسته است. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بیکاری به همراه خود معضلات اجتماعی متعددی دارد که روی آوردن به شغلهای کاذب، قاچاق مواد مخدر و اعتیاد از جمله پدیده‌های شومی است که ریشه در بیکاری دارند. 

آمار دولت: ۱۲ درصد؛ آمار واقعی: بالای ۳۰ درصد 

وی با انتقاد از بیکاری تعداد زیادی از مردم و جوانان استان کرمانشاه گفت: برعکس گفته‌های مسئولین نرخ بیکاری در استان بالای ۳۰ درصد است و اساساً در این حوزه شرایط مطلوبی حاکم نیست. 

حسینی با بیان این‌که مسئولین نرخ بیکاری در استان را ۱۲ درصد اعلام می‌کنند، افزود: نرخ بیکاری بالای ۳۰ درصد است و متأسفانه مسئولان با آمارهای غلط، خود را قانع می‌کنند و همین آمارهای نادرست باعث می‌شود که به فکر رفع مشکل نباشند اما باید به این حوزه نگاه منطقی داشت. 

حسینی اضافه کرد: بیکاری منجر شده تا سن ازدواج در میان جوانان افزایش یابد و خود همین مسئله هم مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده است و زمینه‌ساز بروز ناهنجارهای اجتماعی شده است. 

وی گفت: از دولت و مسئولان می‌خواهیم رفع بیکاری در استان و برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال را صدر اولویت کار خود قرار دهند و قبل از هر کاری به این مشکل رسیدگی کنند چرا که بواقع بیکاری می‌تواند باعث فروپاشیده شدن زمام امور در یک خانواده و یا اجتماع شود. 

مصوبات استانی دولت برای کشاورزان اجرا نشده 

حسینی با اشاره به مشکلات کشاورزان استان گفت: تاکنون جهت رفع این مشکلات جلسات متعددی با صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده که او هم برای حل مشکلات استان قول‌هایی داده است. 

وی با بیان این‌که در زمان سفر استانی هیأت دولت به استان در جلسه هیأت دولت مصوب شد که کرمانشاه قطب کشاورزی شناخته شود، افزود: متأسفانه به رغم این مصوبه، هنوز کار خاصی در استان انجام نشده است و هنوز وزیر کشاورزی در استان قطب کشاورزی حضور نیافته است و ما انتظار داریم وزرای دولت برای رفع مشکلات مردم و برای تحقق وعده‌هایی که رئیس‌جمهور با صداقت آنها را با مردم در میان می‌گذارد گام‌های اصولی و بلند بردارند و اجازه ندهند که مردم استان احساس کنند قول‌هایی که در سفرهای استانی در قالب مصوبه داده می‌شود، ‌جنبه اجرایی ندارد. 

نماینده پاوه گفت: استانی که قادر است نیاز بیش از ۶ استان دیگر به جز خود را در بخش‌های کشاورزی نظیر گندم و جو و حتی تولید گوشت و مرغ فراهم کند، ‌گرفتار مسائلی جزئی است که باعث می‌شود بسیاری از فعالیت‌های این بخش، کارها را زمین گذاشته و از این حوزه‌ها بروند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین