کد خبر: ۱۱۴۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱

انتقال اجباری نیست، کارمندان تهرانی می‌توانند استعفا یا بازخرید را انتخاب کنند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فروزنده با اعلام اینکه کارکنان دستگاه‌های شامل طرح انتقال از تهران باید از بین “استعفا، بازخرید و انتقال” یکی را انتخاب کنند، گفت: اگر تا پایان سال‌جاری دستگاه‌های مشمول ۴۰ درصد ظرفیت خود را از تهران به دیگر شهرها منتقل نکنند باید پاسخگوی عدم اجرای مصوبه دولت باشند. 

لطف‌الله فروزنده با تاکید بر اینکه انتقال نیروی انسانی هدف اجرای طرح انتقال از تهران است و نه ساختمان‌های اداری، بیان داشت: برای تشویق افراد نیز امتیازات خاصی از جمله استفاده از مزایای طرح مسکن مهر، انتقال فرزندان دانشجوی آنان، انتقال پست شغلی آنها و همچنین افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی حقوق و مزایای آنها در نظر گرفته شده است.

فروزنده به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای انتقال ۱۰ هزار داوطلب انتقال از پایتخت اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۴ شرکت دولتی از تهران انتقال یافته و ۲۰ شرکت نیز در حال انتقال است، گفت: تا پایان سال جاری باید وضعیت انتقال همه شرکت های مشمول انتقال مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه دولت تا پایان سال جاری دستگاه‌های مشمول انتقال از پایتخت باید ۴۰ درصد از کل ظرفیت خود را به استانها منتقل کنند، چون در غیر این صورت باید برای عدم اجرای مصوبه دولت پاسخ‌گو باشند.

وی اظهار داشت: رویکرد بعدی دولت منع هر‌گونه استخدام در تهران است که ورودی نیروی انسانی به دستگاه‌های دولتی را کنترل می کند.

فروزنده تاکید کرد: همچنین وزارت بازرگانی در حال تهیه برنامه‌ای با کمک اصناف برای انتقال برخی مراکز تجاری از تهران است چرا که می‌شود بر اساس آمایش سرزمین برخی مراکز را به شهرهای دیگر منتقل کرد. 

وی با تاکید بر اینکه باید برای تهران یک برنامه بلند مدت تهیه کرد و تمامی مسئولان نظام، مجلس و سایر قوا برای اجرای آن کمک کنند گفت: در این زمینه همکاری شهرداری تهران دارای اهمیت است ولی این نهاد برای اجرای طرح کاهش جمعیت تهران مقاومت کرد و قدمی برنداشت در حالی که باید پیشگام اجرا باشد.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه متاسفانه بسیاری به‌جایی اینکه از این اقدام استقبال کنند به جای نقد منصفانه به تخریب این طرح پرداختند اضافه کرد: اداره تهران به این شکل ممکن نیست و دولت هم مصمم است که این طرح را اجرا کند.

فروزنده گفت: دستگاه‌ها برای انتقال کارکنان خود باید به نیروی انسانی و مشکلات‌شان توجه کنند، باید کارکنان آمادگی داشته باشند و رضایت‌شان جلب شود.

وی در مورد نیروهایی که به واسط انتقال معاونت و یا سازمان خود به اجبار به شهر دیگری منتقل شده اند نیز گفت: بر اساس ماده ۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری فرد مقید شده که در صورت انتقال سازمان متبوع خود ۵ یا ۶ روش را انتخاب کند به همین دلیل انتقال هیچ کارمندی اجباری نیست.

فروزنده در مورد ایجاد پست‌های جدید در شهرهای دیگر برای حضور کارمندان منتقل شده تصریح کرد: تا زمانی که دستگاه پست جدیدی برای فرد تعریف نکرده انتقال وی انجام نمی‌شود در این زمینه یا پستی برای این فرد در آن شهرستان هست و یا اینکه کارمند با پست خود به این شهر منتقل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
0
0
صحبت ها بسیار ناکارشناسانه و اباطیل است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین