کد خبر: ۱۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۶
در دیدار فراکسیون خط‌ امام(ره) با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تابش: به‌بهانه شرایط ویژه، رعایت حقوق مردم و نفوذ رای آنها کمرنگ شده است

چگونه می‌توان اخلاق، شرع، وجدان، ارزش‌ها، آزادی‌های مصرح و مشروع مردم را زیر پا گذاشت؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی ظهر امروز یکشنبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار کردند. 

در ابتدای این دیدار محمدرضا تابش دبیر کل فراکسیون با تبریک عید غدیر گفت: امام علی الگوی ممتاز برای بشریت و برای انسانهایی است که می خواهند انسانی و اخلاقی زندگی کنند.

تابش با اشاره به نقش بارز و کم‌نظیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی و تداوم انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و دوران سازندگی و اصلاحات، خطاب به او تاکید کرد: نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی به تاسی از منش و رفتار و سلوک متعهدانه شما در مواجهه با تنگناها و مشکلات، همواره منافع ملی و مصالح ملت و انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادند و در شرایط گوناگون به سوگند خود با ملت وفادار ماندند.

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که این فراکسیون به‌رغم فشارها و بی‌مهری‌های بسیار، از مدار منطق و اعتدال خارج نشده و سعی داشته تا با آرامش و خردورزی از منافع کشور و نظام دفاع نماید.

تابش با اشاره به خاستگاه‌های انقلاب و چشم‌اندازی که امام برای مردم و حقوق آنان تبیین نموده بود و همچنین اعتقاد، احترام و وفاداری ایشان به رای مردم و میزان بودن آن در اداره امور کشور، افزود: بر مبنای این توجه بود که فصل سوم قانون اساسی به حقوق ملت استبدادزده و تحت ستم اختصاص یافت و حاکمیت موظف شد تا به ادای این حقوق، متعهد و مکلف باشد.

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی افزود: آزادی احزاب و جمعیت‌ها، مطبوعات، تشکیل اجتماعات و منع تفتیش عقاید، سانسور، شکنجه، هتک حرمت و حیثیت افراد و حق دادخواهی و انتخاب وکیل، تضمین حقوق زن، تساوی حقوق، داشتن شغل و … همه و همه تکالیفی بود که انقلاب برعهده حکومت در برابر ملت گذاشت.

وی گفت: امروز سوال اساسی در جامعه، نسبت ما با این شعارها و آرمان‌ها و اصول مصرح در قانون اساسی است و ملت سوال دارد که اگر میزان رای آنهاست، چگونه برخی در تریبون‌های رسمی عدم اعتقاد انقلاب و امام و حتی اسلام و ارای مردم را تبلیغ می‌کنند؟ مردم می‌پرسند چگونه برخی فراتر از امیر مومنان که به رای مردم اعتقاد داشت و می‌فرمود تا رضایت مردم نباشد و مردم از من نخواهند بر ایشان حکومت نمی‌کنم، اعتقادی به رای مردم ندارند.

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره)مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حوادث چند ماه گذشته گفت: به‌بهانه شرایط ویژه، رعایت حقوق مردم و نفوذ رای آنها کمرنگ شده و حرمت‌شکنی‌ها در شرایطی که اسلام حرمت انسان را از کعبه بالاتر می‌داند، به رویه‌ای عادی مبدل شده و ما نگرانیم که این شرایط ویژه به یک اصول و چهارچوب دائمی و حاکم تبدیل گردد.

تابش گفت: چگونه می‌توان اخلاق، شرع، وجدان، ارزش‌ها، آزادی‌های مصرح و مشروع مردم را زیر پا گذاشت و با دروغ و حیله، هر چیز را به دیگری که دستش از همه چیز کوتاه است، نسبت داد؟

وی با اشاره به روند دستگیری‌ها، بازجویی‌ها و دادرسی‌‌ها و شرایط حاکم بر زندان‌ها، گفت: باید روند رسیدگی قضایی بر مبنای صحیح باشد و نباید آزادی و مرخصی زندانیان و یا ملاقات و گفت‌و‌گوی تلفنی آنها با خانواده‌شان، به نظر بازپرس و کارشناس پرونده موکول شود.

وی برخورد با جنبش دانشجویی و تشدید فشارها بر این قشر در آستانه ۱۶ آذر را اشتباه دانست و تاکید کرد: چرا پرونده حمله کنندگان ۲۵ خرداد۸۸ کوی دانشگاه تهران که تاثر رهبری را فراهم آورد، در دستور کار قرار نمی‌گیرد؟

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره)مجلس شورای اسلامی از رییس مجلس خبرگان رهبری که سابقه دیرینه دوستی با رهبر کبیر انقلاب و مقام رهبری را دارد، خواست تا مسایل و مشکلات مطرح شده با ایشان را به محضر مقام معظم رهبری ارائه دهد تا راه بر انحرافات و کژی‌ها بسته شود.

تابش با تاکید بر این نکته که مجموعه حاکمیت باید راه‌کار حکیمانه مقام معظم رهبری در جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه خود قرار دهند، تصریح کرد: علی‌الظاهر عده‌ای خواسته یا ناخواسته، فهمیده یا نفهمیده، در جهت عکس این رهنمود حرکت می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون ویژه تحولات اقتصادی همچنین به تشریح وضعیت اقتصادی کشور و آثار اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و افزود: اگر این قانون با دقت و با شیب ملایم و اطلاع‌رسانی به‌هنگام و با اعتماد سازی در افکار عمومی همراه نشود، نتایجی را که باید، حاصل نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین