کد خبر: ۱۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۱

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهوری: هرچه زودتر در مورد حکم علی دایی تجدیدنظر کنید

این حکم خلاف آزادی مصرح در قانون اساسی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهوری با انتقاد از حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره علی دایی و ممنوع‌المصاحبه شدن وی در ارتباط با فوتبال گفت: از مسئولان کمیته انضباطی درخواست می‌کنم که هرچه زودتر در این حکم خود تجدیدنظر کرده و آن را اصلاح کنند و به علی دایی اجازه دهند که به بیان اظهارنظر و دیدگاه‌های خود در مورد فوتبال بپردازد.

جوانفکر با بیان این که این حکم خلاف آزادی مصرح در قانون اساسی و باورهای دینی و اعتقادی ماست، گفت: انسان‌ها آزادند که در مورد موضوعات مختلف اظهارنظر کنند.

البته مسئولیت اظهارنظرهای خود را نیز بر عهده بگیرند و این جزو حقوق شهروندی افراد است. در مورد علی دایی نیز همین گونه است. او نیز می‌تواند در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله فوتبال اظهارنظر کند. البته مسوولیت این اظهارنظرها نیز بر عهده خود علی دایی است.

وی گفت: از مسوولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنیم که هرچه زودتر این حکم خود را اصلاح کرده، در آن تجدید‌نظر کنند و به علی دایی اجازه دهند که از حق طبیعی خود برای بیان اظهار نظر و دیدگاه‌های خود در مورد فوتبال استفاده کند و اگر این روند ادامه پیدا کند، روندی نامطلوب است و نباید اجازه داد که چنین رفتارهایی ادامه پیدا کرده و نهادینه شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که در امور ورزش هستند و در این امور دخالت دارند، باید به داوران و بازیکنان و کسانی که در معرض پرسش افکار عمومی و رسانه‌ها قرار دارند، آموزش‌های لازم را بدهند که در برابر هر گونه پرسش چگونه پاسخ دهند تا آن‌ها یاد بگیرند در برابر هر سوال پاسخ مرتبط را به شکل مناسب ارائه دهند.

وی در پایان گفت: این امر باعث رشد ورزش و جلوگیری از حاشیه‌سازی می‌شود. وقتی افراد آموزش ببینند از ورود به حاشیه‌ها پرهیز می‌کنند و در برابر هر پرسش پاسخ مناسب را خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین