کد خبر: ۱۱۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آیا کشوری که به نام حضرت علی (ع) است سزاوار این همه مفاسد اخلاقیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: آیا کشوری که به نام حضرت علی (ع) است سزاوار این همه مفاسد اخلاقی است، آیا رشوه خواری، مفاسد اخلاقی و کم فروشی یاری علی(ع) است؟ 

وی چهارشنبه شب درجشن غدیر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: مومنان در روز عید غدیر صیغه برادری می خوانند، آیا معنای غدیر این نیست که ما با هم آشتی کنیم و همه کسانی که قهر کرده اند در این روز مبارک دست دوستی به هم دهند. 

وی اظهار داشت: کسانی که در خانواده و یا با دوستان، همسر و سایر کسانی که به دلایلی با هم قهر هستند در این روز مبارک آشتی کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:ما در روایت در مورد دوستی و دشمنی حضرت علی (ع) موارد زیادی داریم ولی سوال این است که چگونه ما می توانیم آن حضرت را یاری کنیم. 

وی ادامه داد: اگر ما قدم جای قدم های حضرت علی (ع) بگذاریم، ایشان را یاری کرده ایم، امام اول شیعیان می فرمودند اگر تمام عالم را به من دهند تا یک دانه جو از دهان یک مورچه بیرون بیاورم این کار را نخواهم کرد، اگر همه ما اینگونه باشیم آن حضرت را یاری کرده ایم. 

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) دشمن ظالمان بودند، گفت: ایشان یک ریال از بیت المال به ناحق نبردند و در زندگی یکبار دروغ نگفته و کار ناحق انجام ندادند. 

وی اظهار داشت: آیین حضرت علی (ع) را تقویت کردن و آبرو برای شیعه ایجاد نمودن ، یاری علی (ع) می باشد.

وی یادآورشد: آیا کشوری که به نام حضرت علی (ع) است سزاوار این همه مفاسد اخلاقی است، آیا رشوه خواری، مفاسد اخلاقی و کم فروشی یاری علی(ع) است؟ 

وی گفت: اگر می‌خواهیم دعای پیامبر اسلام (ص) در حق ما جاری شود، حضرت علی(ع) را یاری کنیم، جمهوری اسلامی مصداق یاری آن حضرت بود که نام ایشان را در جهان بلندآوازه کرد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین