کد خبر: ۱۱۴۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹

تخلف 502 میلیارد ریالی در هدفمندی یارانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام مسئول در سازمان حمایت از بیش از 600 هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: تاکنون 45 هزار پرونده تخلف به ارزش بیش از 502 میلیارد ریال در این باره تشکیل شده است. 

جواد تقوی گفت: همانطور که در اطلاعیه‌های قبلی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بارها و بارها تاکید شده است، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و بر اساس تصمیمات کارگروه کنترل بازار، هرگونه افزایش قمیت در واحدهای تولیدی بدون هماهنگی و موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان ممنوع است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، افزود: در این راستا واحدهای تولیدی پتروشیمی نیز از این موضوع مستثنی نیستند و چنانچه بدون هماهنگی با سازمان حمایت و اخذ مجوزهای لازم اقدام به افزایش قیمت داشته باشند متخلف به‌شمار می‌روند و با آنها برخورد تعزیری خواهد شد.

تقوی تصریح کرد: آن دسته از واحدهای تولیدی که اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند موظفند قیمت‌ها را به حالت قبل بازگردانند.

وی همچنین به بیان آمار بازرسی‌ها از ابتدای آبان ماه تا کنون پرداخت و اظهار داشت: در طول اجرای طرح نظارتی ویژه قانون هدفمند کردن ‌یارانه‌ها از ابتدای آبان ماه تا کنون بیش از 600 هزار مورد بازرسی انجام شده که در مجموع این بازرسی‌ها منجر به تشکیل حدود 45 هزار مورد پرونده شده است.

تقوی ارزش پرونده های تخلف را در مدت زمان یاد شده بیش از 502 میلیارد ریال عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین