کد خبر: ۱۱۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰

واردات بی‌رویه، کارخانه‌ها را به ورشکستگی و نابودی کشانده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده خدابنده گفت: یکی از مشکلات اصلی در بخش اشتغال و تولید داخلی، مسأله واردات بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب و غیرکارشناسی است؛ در واقع وارداتی که براساس منافع افراد صورت می‌گیرد.

به گزارش خانه ملت، سیدفاضل موسوی در گفت‌وگو با نشریه مردم نو اظهار داشت: بارها فریاد برآمده که کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی ما در حال ورشکستگی و نابودی است و عمده دلیل نابودی آنها هم نبود برنامه‌ و عدم توجه به واردات بی‌حساب و کتاب است. ما هر روز شاهد بحران در یکی از کارخانه‌ها بوده و هستیم.

وی تأکید کرد: اگر خواستار ساماندهی شدن بازار واردات وصادرات هستیم، باید یک انقلاب اساسی در مقوله صادرات و واردات ایجاد کرده و یک برنامه اساسی و مدون در این رابطه طراحی کنیم.

موسوی تصریح کرد: اگر واقعاً به تولید داخلی و اشتغال می‌اندیشیم، باید واردات را ساماندهی کنیم و در این جهت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که سرمایه‌گذار در بخش‌های تولیدی به آینده کاری خود در داخل امیدوار باشد، زیرا یکی از دغدغه‌های همیشگی سرمایه‌گذاران نبود برنامه و تدبیر است و من این مسئله را یک خطر جدی می‌دانم که باید برای آن فکر اساسی و چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم خدابنده افزود: البته مجلس هم باید به طور قوی و محکم در این قضیه وارد عمل شود و دولت را به تدوین برنامه‌ریزی‌ در این زمینه موظف کند.

موسوی با بیان اینکه در این وضعیت دولت متولی امر است و باید تکلیف را روشن کند، افزود: در واقع دولت باید متولی را تعیین کند و هر چند در روزهای اخیر از وزیر بازرگانی در مورد واردات بی‌رویه سؤال شد، معتقدم باید بحث را فراتر از سؤال ببرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین