کد خبر: ۱۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
در دیدار سعد حریری نخست وزیر لبنان و هیأت همراه

مقام معظم رهبری: ایران، از وحدت و استقلال لبنان حمایت می‌کند

بايد در مقابل تلاش برای نزا‌ع‌های مذهبی در لبنان ايستاد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار آقای سعد حریری نخست وزیر لبنان و هیأت همراه، لبنان را کشوری مهم و خط مقدم مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی خواندند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران خواهان لبنانی آباد، سعادتمند، برجسته و پیشرو است. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تأکید بر اینکه ایران از هیچ کمکی برای پیشرفت و آبادانی لبنان دریغ نخواهد کرد، افزودند: سعادتمندی مردم لبنان موجب خوشحالی ایران است، همانگونه که رنج و محنت لبنان نیز باعث اندوه ایران خواهد شد. 

مقام معظم رهبری با اشاره به مذاکرات انجام گرفته در تهران، خاطرنشان کردند: زمینه‌های تعمیق روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف موجود است و این روابط، به‌خصوص در بخش‌های تجاری، عمرانی و سازندگی باید گسترش بیشتری یابد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی به لبنان و ادامه انگیزه‌های تجاوزطلبانه این رژیم غاصب، افزودند: رژیم صهیونیستی اگر بتواند از بیروت و حتی طرابلس هم عبور خواهد کرد تا سوریه را محاصره کند اما تنها عامل بازدارنده رژیم غاصب اسرائیل، عامل مقاومت است. 

ایشان با تأکید بر اینکه لبنان تنها کشور عربی است که توانسته رژیم صهیونیستی را شکست دهد، خاطرنشان کردند: مقاومت تنها عاملی است که دشمنان لبنان، توانایی ایستادگی در مقابل آن را ندارند، بنابراین باید قدر آن را دانست. 

مقام معظم رهبری افزودند: تا زمانیکه رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد، لبنان نیز نیازمند مقاومت است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار خرسندی از روابط خوب آقای سعد حریری با آقای سیدحسن نصرالله و مسئولان مقاومت، تأکید کردند: این روابط باید بیش از پیش تقویت شود. 

ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، از وحدت و استقلال لبنان حمایت می‌کند، افزودند: لبنان کشوری چند مذهبی است که پیروان ادیان و فرق مختلف در طول سالیان متمادی با آرامش و همدلی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند اما برخی به دنبال ایجاد تشنج و نزاع‌های مذهبی هستند که باید در مقابل این انگیزه‌ها ایستاد. 

ایشان همچنین با اشاره به دیدار چندین سال قبل مرحوم رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان با ایشان، تلاش‌های وی را برای پیشرفت لبنان یادآور شدند. 

در این دیدار که آقای رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری نیز حضور داشت، آقای سعد حریری نخست‌وزیر لبنان با اظهار خرسندی از دیدار با مقام معظمر هبری، گفت: ما، جمهوری اسلامی ایران را کشوری دوست و برادر برای لبنان می‌دانیم که همواره در دوران سختی‌ها، یاور و کمک مردم لبنان بوده است. 

وی افزود: دولت لبنان خواستار گسترش بیش از پیش روابط با ایران در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. 

نخست‌وزیر لبنان دولت این کشور را دولت وحدت ملی و متشکل از همه جناحها و گروهه‌
ای مهم و تأثیرگذار لبنان خواند و خاطرنشان کرد: مهمترین هدف دولت لبنان، حفظ و تقویت وحدت ملی و حرکت در چارچوب نقاط مشترک و مقاومت در مقابل تجاوز است.
آقای سعد حریری تأکید کرد: هرگونه اختلاف در لبنان به نفع اسرائیل خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین