کد خبر: ۱۱۵۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰

محمود عباس: در صورت مححق نشدن صلح، حکومت خودگردان را منحل می‌کنم

نمی‌توانم حاکمیتی را ریاست کنم که اصلا وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌حکومت خودگردان فلسطین گفت که اگر اسرائیلی‌ها به شهرک‌سازی ادامه دهند و مذاکرات صلح مورد حمایت آمریکا به شکست ختم شود‏، برای اعلام پایان حاکمیت محدود حکومت خودگردان در سرزمین‌های اشغالی تحت فشار قرار می‌گیرد. 

رئیس‌حکومت خودگردان فلسطین هشدار داد که اگر توافق صلح با تل‌آویو نهایی نشود و جامعه جهانی کشور مستقل فلسطین را شناسایی نکند‏، حکومت خودگردان را منحل می‌کند. 

به گزارش رویترز، «محمود عباس» در مصاحبه تلویزیونی خود گفت که اگر اسرائیلی‌ها به شهرک‌سازی ادامه دهند و مذاکرات صلح مورد حمایت آمریکا به شکست ختم شود‏، برای اعلام پایان حاکمیت محدود حکومت خودگردان در سرزمین‌های اشغالی تحت فشار قرار می‌گیرد. 

وی افزود: «نمی‌توانم حاکمیتی را ریاست کنم که اصلا وجود ندارد.» 

حکومت خودگردان فلسطین بر اساس قرارداد صلح سال 1993 با رژیم صهیونیستی اقتدار محدودی در کرانه باختری که سال 1967 به اشغال این رژیم درآمد، دارد. 

مذاکرات صلح فلسطین با اسرائیل در دوم سپتامبر آغاز شد اما اندکی پس از آن به علت خودداری رژیم‌صهیونیستی از تمدید توقف ساخت شهرک‌‌های یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی از سوی طرف فلسطینی تحریم شد. 

رهبر حکومت خودگردان فلسطین با ترک گفت‌وگوی مستقیم با اسرائیل تهدید کرده است که تا زمان توقف دوباره شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی به مذاکرات باز نخواهد گشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین