کد خبر: ۱۱۵۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹

بادامچیان: بیان خدا هم تفسیر شخصی می‌شود، چه برسد به قوانین مصوب مجلس!

كسی كه قانون را عمل نمی‌كند در مقابل همه مردم ایستاده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسدلله بادامچیان معتقد است كه مجلس تابع رئیس‌جمهوری نیست و تابع اسلام است و استقلال رای دارد و استقلال واقع درنظام جمهوری اسلامی برای قوه مقننه است. 

او این نتیجه را پس از بیان این مقدمه مطرح كرد كه «در ایران قانون مصوب مجلس باید مخالف شرع و قانون اساسی نباشد. عدم مغایرت را شورای نگهبان تشخیص می‌دهد و بنابراین مجلس مبانی قانونی حكومت كه مبانی اسلامی است را شكل می‌دهد.» 

نماینده تهران در گفت‏وگو با سایت جماران مطالبی را درباره جایگاه مجلس مطرح كرده است كه چكیده آن را در ادامه می‏خوانید: 

* رئیس‌جمهور كه با رای مردم انتخاب می شود دارای اختیار بی حد و حصر نیست و اولین مسئله این است كه باید تنفیذ ولی فقیه را داشته باشد پس تنها نمی‌تواند بگوید كه من متكی به رای مردم هستم متكی به رای مردم هستم و تنفیذ ولی فقیه عادل را هم دارم. همچنین باید بیاید و درمجلس درمقابل نمایندگان ملت هم سوگند یاد كند پس رئیس‌جمهور به سه جا تعهد دارد هم رای مردم هم تنفیذ ولی فقیه و هم سوگند دربرابر نمایندگان ملت. 

* قوه مقننه ما هم دراصل تابع ولی فقیه است و رئیس‌‌جمهور هم تابع ولی فقیه است پس تبعیت از رئیس‌جمهور دراین نظام امكان پذیر نیست. حال اكثر رئیس جمهورها خواسته اند مجلس چیزی كه او می‌خواهد انجام دهد این طبیعی انسان است و چیز خاصی هم نیست اما آن چیزی كه جلوی این امر را گرفته است ماهیت نظام و قانون اساسی است. 

* اگر رئیس‌جمهور بخواهد اختیارات بیشتر داشته باشد مجلس باید به آن اجازه دهد. 

*كسی كه قانون را عمل نمی‌كند دقیقا یعنی درمقابل همه مردم ایستاده است و دربرابر مبانی قانونی كه حقوق و فقه است طغیان كرده است. 

* بیان خدا هم تفسیر شخصی می‌شود، چه برسد به قوانین مصوب مجلس. اما یک موقع فرق می‌كند فردی می‌گوید این را قانون نمی‌دانم و عمل نمی‌كنم یک موقع می‌گوید مجلس چه‌كاره است این می‌شود دیكتاتوری. این‌ها فرق می‌كند یک نفی قانون است یک ضدیت با قانون است یک تمرد از قانونی است یک تخلف قانونی است و یک بی‌اعتنایی به قانون است یک كسی كه تخلف قانونی كرده است. 

* آقای احمدی‌نژاد درباره پرداخت تسهیلات به مترو می‌گوید من این را قانون نمی‌دانم و خودم را مسئول اجرا نمی‌دانم و این جا اختلاف می‌شود و قانون حل كننده گذاشته است و حل كننده ولی فقیه است. این كه نمایندگان مجلس قدر خود و ظرفیت و امكانات خود را خوب ندانند سبب شده كه مجلس جایگاه شایسته خود را نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین