کد خبر: ۱۱۵۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۰

بنیانگذار ویکی‌لیکس: 100 هزار سند کلیدی را برای مقابله با تهدیدات آماده انتشار کرده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنیانگذار ویکی‌لیکس افشا کرد که حدود 100 هزار سند محرمانه دیگر را به صورت رمزنگاری شده محفوظ نگه داشته تا در صورتی که خطری وی را تهدید کرد اقدام به افشای آنها کند. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جولیان آسانگ موسس سایت ویکی‌لیکس اعلام کرده که به خاطر افشاگری‌های انجام شده توسط ویکی لیکس‌، وی و همکارانش تهدید به مرگ شده‌اند. 

وی برای نخستین بار از سیاست خود برای مقابله با هرگونه تهدید خبر داد و اعلام کرد که هر اقدامی که دشمنان علیه ویکی‌لیکس انجام دهند،‌ نخواهد توانست جلوی افشاگری‌های آن را بگیرند. 

وی گفت: تهدیدات جانی ما به قیمت انتشار هزاران سند دیگر تمام خواهد شد. ما تمهیدات مناسبی را در حد توانمان برای زمان مواجهه با ابرقدرت‌ها در پیش گرفته‌ایم. در صورت رخداد کوچکترین اتفاقی برای ما‌، به صورت خودکار بخش‌های کلیدی این اسناد انتشار خواهد یافت. 
بایگانی اسناد خود را در اختیار چند سازمان خبری قرار داده‌ایم و در نهایت، تاریخ برنده این مبارزه خواهد بود. 

آسانگ همچنین تلویحا از برادلی مانینگ 23 ساله که تحلیلگر اطلاعاتی ارتش آمریکا است تجلیل کرد، هر چند که وی را به عنوان منبع این افشاگری‌ها تایید نکرد. 

این سرباز ارتش آمریکا هنوز به خاطر انتشار اسناد دیپلماتیک آمریکا متهم نشده است اما یکی از مظنونان در مشارکت در افشاگری‌های اخیر ویکی لیکس است. 

آسانگ گفت:‌ اگر واقعا چنین باشد که این سرباز جوان منبع افشاگری‌های اخیر ما بوده باشد پس باید از وی به عنوان یک قهرمان بی‌همتا یاد کنیم. 

آسانگ همچنین اضافه کرد که وی و همکارانش اقداماتی را برای محفاظت از خود پس از تهدید شدن به مرگ انجام داده‌اند. 

یکی از وکلای آسانگ اظهار داشته که با هرگونه تلاش برای استرداد موکلش به‌منظور بازجویی در مورد اتهام دروغین سوء استفاده جنسی به وی مقابله می‌کند و اعتقاد دارد که قدرت‌های بیگانه دولت سوئد را در این زمینه تحت فشار قرار داده‌اند. 

همچنین آسانگ اعلام کرد که دولت استرالیا‌، در اقدامی غیرقانونی و به منظور برآوردن خواسته آمریکایی‌ها وی را از حقوق شهروندی‌اش محروم کرده و حق شهروندی وی در استرالیا را لغو کرده است. 

جولیان آسانگ به خبرنگار روزنامه گاردین گفت که جولیا گیلارد‌، نخست وزیر استرالیا نه تنها ورود وی به استرالیا را ممنوع کرده بلکه در حال همکاری با آمریکایی‌ها برای انجام اقدامات و حملات دیگری علیه وی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین