آفتابنیوز : آفتاب: سخنگوی شهرداری تهران گفت: اگر ۵۰ درصد از مطالبات شهرداری از دولت محقق شود نیز مشکلات حل میشود و اگر رئیسجمهور نگاهی به نامههای گذشته در این زمینه بیاندازد متوجه میشود که پیگیریها در چه سطحی بوده است.
هادی ایازی امروز در نشست خبری خود با حضور در جمع خبرنگاران با انتقاد از عدم تحقق وعدههای دولت در زمینه حمل و نقل عمومی با طرح چند سوال از دولت تاکید کرد: وقتی مجلس از محل صندوق ذخیره ارزی برای توسعه ناوگان ریلی رقمی را تعیین میکند و حق برداشت از این حساب را برای مترو فراهم میکند چرا به این مصوبه عمل نمیشود؟
او افزود: چرا با وجود اینکه برای سال جاری ۶۰ میلیارد تومان یارانه بلیط مترو و اتوبوس تعیین میشود حتی یک ریال نیز پرداخت نمیشود؛ علیرغم آنکه ۴۵۰ میلیارد تومان بابت توسعه ناوگان ریلی اختصاص یافته چرا تاکنون تنها ۱۵۰ میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است.
سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه با وجود کمبود اعتبارات مترو تهران توسعه پیدا کرده ادامه داد: خطوط مترو طی سال ۸۵ تنها ۸۳ کیلومتر بوده در حالی که امروز خطوط متروی تهران به ۱۲۵ کیلومتر رسیده است.
ایازی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه مجلس برای برداشت مترو از حساب صندوق ذخیره ارزی و نگرانی از اجرای شدن طرح جامع ترافیک تهران، تصریح کرد: در ابتدای دولت نهم و تبصره ۱۳ و همچنین در حال حاضر در ستاد مدیریت سوخت تصمیمگیریهای در زمینه اعتبارات مترو و اتوبوس شده است و رئیسجمهور نیز در زمان تصدیاش در شهرداری تهران دغدغههایی در مورد حمل و نقل عمومی داشته است و حتی نامههایی که در زمینه کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در آن زمان نوشته شده هنوز موجود است.
او ادامه داد: اگر ۵۰ درصد از مطالبات شهرداری از دولت محقق شود نیز مشکلات حل میشود و اگر رئیسجمهور نگاهی به نامههای گذشته در این زمینه بیندازد متوجه میشود که پیگیریها در چه سطحی بوده است.
سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه استاندار تهران اعلام کرده که شهرداری و مسئولان مترو توانایی دادن گزارش در مورد عملکرد مترو را ندارند چرا جلسهای برای ارائه گزارش با استاندار تهران برگزار نمیشود گفت: برگزاری چنین جلساتی باید از طریق سطوح بالاتر صورت بگیرد.
او افزود: سابق بر این مجمع نمایندگان استان تهران، فراکسیون مدیریت شهری و کمیسیون عمران مجلس جلساتی گذاشته و مسولان شهری پاسخگوی عملکرد متروی تهران در حوزههای مختلف بودهاند؛ امروز مشخص است که چه تعداد مسافر جابهجا شده و حتی افزایش تعداد تونل، خریداری قطعات و واگنها مشخص است و ارائه گزارش ابتدائیترین کار ممکن برای شهرداری به حساب میآید.