کد خبر: ۱۱۵۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۵
با صدور پیامی به‌مناسب آغاز ماه محرم‌الحرام

آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی: سخنرانان و مداحان عزاداری را جناحی و سیاسی نکنند

هیأت‌های مذهبی اجازه ندهند کارهایی که موجب وهن مذهب است انجام گیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، به‌مناسبت آغاز ماه محرم با صدور پیامی تاکید کرد: مداحان محترم از اشعار بلند و پر مایه‌ای عشق و علاقه همه عزاداران به‌خصوص جوانان را نسبت به این مراسم بیشتر کنند و از اشعار و همچنین سبک هایی که سبب وهن این مراسم می‌شود خودداری فرمایند.

متن کامل پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

باز هم با فرا رسیدن محرم‌الحرام مراسم پرشکوه حسینی که از مهم‌ترین شعائر مذهبی است آغاز شد و به دلایل روشنی لازم است ان‌شاءالله جلسات حسینی و هیأت‌های مذهبی امسال بهتر از سال های گذشته بدرخشند و توطئه های گونا گون دشمنان را در پرتو تعظیم این شعائر خنثی کنند و در همین راستا انتظار می‌رود همه عزیزان نکات زیر را مورد توجه قرار دهند. 

1ـ خطبای گرامی فلسفه قیام حسینی و تجدید خاطره آن را در هر سال برای همه مخصوصاٌ نسل جوان تبیین کنند.

2ـ مداحان محترم از اشعار بلند و پر مایه‌ای عشق و علاقه همه عزاداران مخصوصاٌ جوانان را نسبت به این مراسم بیشتر کنند و از اشعار موهون و همچنین سبک‌هایی که سبب وهن این مراسم می‌شود خودداری فرمایند. 

3 ـ هیأت‌های محترم مذهبی برای بزرگداشت این مراسم و تعظیم این شعائر آنچه در توان دارند فروگذاری نکنند؛ ولی اجازه ندهند که به‌نام آنها کارهایی که موجب وهن مذهب است یا بهانه به دست دشمنان می‌دهد مانند قمه‌زدن و کارهایی شبیه آن انجام گیرد هر چند افرادی که به سراغ این کارها می‌روند با انگیزه عشق امام حسین(ع) است؛ ولی باید این عشق را به صورتی ابراز کنند که مورد قبول آن حضرت و سبب خشنودی امام زمان ارواحنا فداه گردد. 

4ـ تمام عاشقان این مذهب اعم از برادران و خواهران به خصوص جوانان عزیز نظم لازم را رعایت فرمایند که در سایه نظم هرگونه کاری باشکوه‌تر و با عظمت‌تر است، در ضمن از طرح مسائل جناحی و سیاسی همه عزیزان به خصوص خطبا و مداحان محترم بپرهیزند که این مراسم حلقه وحدت است نه وسیله شکاف و اختلاف. 

5 ـ جامعه و کشور به‌حمدالله از نظر سیاسی کاملاٌ مستقل می‌باشد؛ ولی متأسفانه اخیراً آثار وابستگی فرهنگی در برخی رسانه‌ها و پاره‌ای از روابط و آداب اجتماعی و برخی از نهاد‌های دولتی دیده شده که به هنجا‌رشکنی‌های اسلامی منتهی می‌گردد. با استفاده از مراسم عاشورای حسینی باید به اصالت اسلامی باز گردیم و از تحت نفوذ خزنده فاسد فرهنگ غرب رهایی یابیم و از فروغ مراسم عاشورای حسینی کمک بگیریم که ان‌الحسین مصباح‌الهدی و سفینه النجاه.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین