کد خبر: ۱۱۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۳

نوآوری تازه مرسدس بنز، جان عابران پیاده را نجات می‌دهد / تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این سیستم زمانی كه دوربین دید در شب و فروسرخ تعبیه‌شده در اتومبیل، حضور یك عابر پیاده را اعلام می‌كند، یكی از چراغ‌های اصلی اتومبیل به شكل خودكار روشن خواهد شد تا فرد را به وضوح نشان دهد و همزمان هشداری برای راننده و او باشد. این دوربین فروسرخ از فاصله 80 متری می‌تواند فرد را رؤیت كرده و حضور او را روی صفحه كنترل اتومبیل نمایش دهد. مطابق تحقیقات مرسدس بنز این روشنایی مشكلی برای رانندگان پشت سر یا پیش روی این خودروها ایجاد نخواهد كرد.

مرسدس بنز امكان تازه‌ای را به اتومبیل‌های لوكس این شركت اضافه كرده كه «سیستم خودكار كمكی دید در شب» نام دارد. این سیستم خودكار عابران را تشخیص‌داده و برای هشدار، یكی از چراغ‌های جلو را روشن خواهد كرد. 

به گزارش خبر و به نقل از گیزمک؛ از سال 2009 تاكنون فناوی تازه‌ای در اتومبیل‌های لوكس مرسدس بنز به كار گرفته‌شده است كه با استفاده از پرتوهای فروسرخ، عابران پیاده را هنگام شب در جاده‌ها تشخیص داده و روی صفحه كنترل اتومبیل حضور آنها را هشدار می‌دهد.

در سال جاری امكان تازه‌ای به این بخش اضافه شده است كه «سیستم خودكار كمكی دید در شب» نام دارد و هنگامی كه دوربین فروسرخ عابر پیاده‌ای را تشخیص دهد، توسط آن نور یكی از چراغ‌های اتومبیل فرد را هدف خواهد گرفت تا همزمان به راننده و عابری كه دارد كنار جاده حركت می‌كند، هشدار دهد.

در این سیستم زمانی كه دوربین دید در شب و فروسرخ تعبیه‌شده در اتومبیل، حضور یک عابر پیاده را اعلام می‌كند، یكی از چراغ‌های اصلی اتومبیل به شكل خودكار روشن خواهد شد تا فرد را به وضوح نشان دهد و همزمان هشداری برای راننده و او باشد. این دوربین فروسرخ از فاصله 80 متری می‌تواند فرد را رؤیت كرده و حضور او را روی صفحه كنترل اتومبیل نمایش دهد. مطابق تحقیقات مرسدس بنز این روشنایی مشكلی برای رانندگان پشت سر یا پیش روی این خودروها ایجاد نخواهد كرد.

مطابق اعلام مؤسسه تحقیقات بزرگراه‌های آلمان، میزان كشته‌شدن عابران پیاده در جاده‌های بین‌شهری در هنگام شب، 5 برابر این تعداد در روز است و این در حالی است كه مسافرت‌های شبانه تنها یك‌پنجم حجم جابجایی بین‌شهری را تشكیل می‌دهند. آخرین تغییر اعمال‌شده در سیستم دید در شب مرسدس بنز می‌تواند با هشدار به موقع به عابران پیاده و رانندگان این تلفات را به حداقل برساند.

فناوری دیگری كه از تابستان 2011 مورد استفاده قرار خواهد گرفت، سیستم چراغ‌های خودكار جلو است كه می‌تواند با استفاده از یك دوربین تعبیه‌شده روی داشبورد اتومبیل، نور بالا و برد آنرا برای رؤیت اتومبیل‌هایی كه دارند حركت می‌كنند یا توقف كرده‌اند، به شكل خودكار تنظیم كند. {$old_album_116255}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین