کد خبر: ۱۱۶۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فلسفه شهادت امام حسین(ع) ریشه‌کنی ظلم و قیام مظلومان بود

ثمره خون شهدای کربلا تنها با برافتادن ظالمان و ستمگران تاریخ به‌دست خواهد آمد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در دیدار جمعی از اعضای سازمان بازنشستگان فرهنگی و هنری حزب اسلامی کار، با اشاره به الگو بودن پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار و بزرگان برای تمام بشریت، امام حسین(ع) را الگویی ویژه و جامع در میان بزرگان دین اسلام خواند و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) با توجه به گسترش فساد در حکومت بنی‌امیه احساس کرد الگو و سیره نبوی با اقدامات ظالمانه و مفسده‌انگیز این خاندان بی‌لیاقت در حال از بین رفتن است. 

به گزارش آفتاب، رئیس مجلس خبرگان رهبری دعوت کوفیان از امام حسین(ع) و نیز بستن راه توسط لشکر ابن زیاد و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ظاهر و پوسته قیام امام سوم شیعیان خواند و تأکید کرد: باطن قیام عاشورا این بود که خداوند این 72 شهید و خانواده‌های بزرگوارشان را الگو و سمبل جهاد، ایثار، شهادت، صبر و تحمل قرار داد تا ظالمان و فاسدان نتوانند تا قیام قیامت روی آرامش و آسایش را ببینند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فلسفه شهادت امام حسین و اهل بیت گرامیش را بیداری و قیام ملت‌های تحت ستم علیه ظلم و جور دانست و تصریح کرد: اثر قیام کربلا از همان عصر روز عاشورا با شورش در میان لشکر ابن سعد توسط زنان‌شان شروع شد، در کوفه ادامه یافت و امروزه بیداری ملت‌های مسلمان در برابر ظلم و جور حکام ستمگر نشانه زنده و اثربخش بودن واقعه کربلا شده است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروزه امام حسین(ع) و قیام عاشورا الگوهای ملت‌های تحت ستم قرار گرفته است و ثمره خون شهدای کربلا تنها با برافتادن ظالمان و ستمگران تاریخ به دست خواهد آمد. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از مسئولان حزب اسلامی کار به‌خاطر تشکیل کانون بازنشستگان فرهنگی و هنری، این امر را کار خداپسندانه‌ای در جهت استفاده از دانش و تجربه بازنشستگان و ایجاد روحیه و نشاط در میان آنان خواند و گفت: بازنشستگان و بخصوص فرهنگیان حق بزرگی بر گردن جامعه و همه ما دارند و مدیران، فعالان، گردانندگان امروز جامعه حاصل دست‌رنج فرهنگیان گذشته و بازنشستگان هستند. 

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به نقش اساسی معلمان و فرهنگیان در انقلاب اسلامی و پس از آن تأکید کرد: این قشر همواره سالم‌ترین و فعال‌ترین اقشار جامعه بوده‌اند و امیدواریم جامعه و مسئولان بتوانند به‌درستی حق آنان را ادا کنند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بازنشستگان می‌توانند با تجربه و دانش فرهنگی، هنری، ادبی و فنی که دارند جوانان و مدیران جوان کشور را در رسیدن به اهداف والای انقلاب و نظام اسلامی یاری کنند. 

در ابتدای این جلسه خانم مهرانگیز جعفری مسئول سازمان بازنشستگان فرهنگی هنری حزب اسلامی کار با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان، بازنشستگان را سرمایه‌های جامعه و خانواده‌هایشان خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری خود اعضا و مسئولان فعالیت‌های سازمان را به سایر نقاط کشور نیز گسترش دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین