کد خبر: ۱۱۶۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶

جیره‌بندی آب کشاورزی برای 15 شهر در معرض خشک‌سالی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور از نوبت‌بندی آب کشاورزی برای 5 استان و یا 15 شهر کشور خبر داد. 

سید‌مهدی ثمره هاشمی در پاسخ به این سؤال که تشکیل ستاد خشکسالی با چه هدفی بوده است، گفت: ستاد خشکسالی از قبل هم در داخل شرکت‌های مادر تخصصی بوده و به تازگی تشکیل نشده است. مدتی بود که جلسات این ستاد به تعویق افتاده بود اما مجدداً فعال شده است و قرار است جلسات این ستاد تشکیل شود. 

وی ادامه داد: قرار است جلسه‌های این ستاد خشکسالی در خود ستاد وزارت نیرو تا هفته آینده تشکیل شود. 

ثمره هاشمی تأکید کرد: براساس آخرین آمار امور آب، در چهار یا 5 استان و یا 15 شهر کشور در حال حاضر به خاطر کمبود بارش‌ها و کاهش منابع آب نوبت‌بندی آب داریم که البته تعداد این 15 شهر برای نوبت‌بندی آب می‌توان گفت که اندک است. 

سیدمهدی ثمره هاشمی در یکصد و پنجمین نشست شورای آب وزارت نیرو، شرایط بارندگی را در زمان کنونی نگران کننده دانست و اظهار داشت: با توجه به وضعیت کاهش شدید بارش در مقایسه با سال های گذشته، باید تدابیر لازم جهت تامین آب شرب شهرها اندیشیده شود. 

وی اضافه کرد: مدیریت منابع آب باید با دقت و احتیاط لازم اعمال شود. 

وی از دادن اطلاعات بیشتر در خصوص نوبت‌بندی آب برای این شهرها و یا سایر سؤالات مطرح شده خودداری و گفت که برای گرفتن اطلاعات بیشتر با روابط عمومی وزارت نیرو تماس بگیرید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین