کد خبر: ۱۱۶۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸

فرانسوی‌ها 3 کشتی توقیفی ایران را به حراج می‌گذارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تائید برخی اخبار مبنی‌بر حراج 3 کشتی توقیف شده ایران در سنگاپور در روز سه شنبه، گفت: در حال رایزنی برای پرداخت وام این کشتی‌ها به بانک فرانسوی و جلوگیری از حراج این کشتی‌ها هستیم. 

محمد حسین داجمر با تایید برخی اخبار مبنی بر حراج کشتی‌های توقیفی ایران از سوی فرانسوی‌ها در سنگاپور، گفت: متاسفانه کشتی‌های ایران در سنگاپور به حراج گذاشته شده و فردا سه شنبه قرار است این حراج برگزار شود، این در حالی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال رایزنی و تلاش برای جلوگیری از این کار است.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: فرانسوی‌ها برخلاف قوانین بین‌المللی در این رابطه عمل کرده و نظیر مباحث تحریم اقداماتی فراقطعنامه‌ای انجام داده است چرا که تحریم به عنوان مثال در مورد کشتی‌های ایرانی مشمول قراردادهای قبل از موعد آغاز تحریم نمی‌شد اما آنها بر این مفاد پایبند نبودند.

وی تصریح کرد: بانک فرانسوی که وام برای خرید کشتی به ایران اعطا کرده، برخلاف قراردادها اقساط دین را به حال تبدیل کرده و از دادگاه سنگاپور تقاضای توقیف و حراج کشتی‌های ایرانی را اخذ کرده است.

داجمر گفت: به دنبال این هستیم که از طریق منابعی بتوانیم با فرانسوی‌ها مذاکره کرده و پول آنها را پرداخت کنیم که امیدواریم تا فردا سه‌شنبه به نتیجه برسیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین