کد خبر: ۱۱۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۰

انتقاد پرویز پرستویی از ابتذال در سینمای ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرویز پرستویی بازیگر مشهور سینمای ایران بار دیگر در اظهارنظری تندوتیز از ابتذال در سینمای ایران انتقاد کرده است. 

پرویز پرستویی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: سینمای ایرانی به سمتی می‌رود که در شان فرهنگ ایرانی و اسلامی نیست و در این وضعیت او ترجیح می‌دهد که کار نکند.

به اعتقاد پرستویی در سينماي ما موضوع‌‌ها با عنوان گل‌پری‌جون ديده می‌شود تا موضوعات دم‌دستی تلويزيون.

پرستویی که به گفته خودش مدت‌هاست فقط فیلمنامه می‌خواند قبلا نیز از سینمای مبتذل انتقاد کرده بود

او پیش از این در اظهاراتی گفته بود: به‌خدا قسم برخی اوقات من از دیدن فیلم‌های روی پرده خجل می‌شوم و شرم دارم که حتی آنها راببینم. 

بازیگر فیلم آژانس شیشه‌ای همچنین در ادامه گفته بود: اگر کسی برای امرار معاش و غم نان کار سطحی و نازل می‌کند، به‌نظر من اول مدیر ما مقصر است.

پرویز پرستویی افزوده بود: قصد ندارم ارزش کار دیگران را پایین بیاورم ولی گاهی اوقات از دیدن پلاکارد سینماها خجالت می‌کشم. الان هم که مد شده چند چهره را در فیلم و سریال خود می‌گذارند تا دخل و خرجشان را هماهنگ کنند. این آدم‌ها فقط به فکر در‌آمد‌زایی هستند. هیچ وقت چنین کاری را انجام نمی‌دهم و دراین فیلم‌ها بازی نمی‌کنم.

پرستویی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره حضور در فیلم‌های دفاع مقدس گفته است: من اگر قرار باشد روزی در یک فیلم دفاع مقدس کار کنم در فیلمی بازی خواهم کرد که درباره شخصیت‌های گمنام و آدم‌هایی چون "بابانظر" باشد. من وقتی که کتاب "بابا نظر" را خواندم متوجه شدم که مطالب بسیاری از جنگ و دفاع مقدس را نمی‌دانم‌.

وی در ‌این مصاحبه بدون اینکه نامی از فیلم خاصی ببرد گفته بود‌: من در کاری که هیچ ارتباطی به مسائل جنگ ندارد و فقط قرار است هر جور شده مردم را بخنداند بازی نخواهم کرد.

پرستویی افزوده بود: اتفاقا برای بعضی از همین فیلم‌ها که حالا اسم هم نمی‌برم، پیشنهاد بازی هم داشته‌ام. اما این فیلم‌ها قرار نبود به جنگ و رزمنده‌ها خدمتی بکند. آیا نتیجه 8سال دفاع مقدس فیلم‌هایی است که فقط باعث خنداندن مردم می‌شود؟ شما بیایید حرف این فیلم‌ها را با نگاه آدم‌هایی مثل بابانظر مقایسه کنید. بابانظر با 118ترکش در بدنش از ابتدا تا انتهای جنگ حضور داشت و با این وضعیت کارهای بسیار بزرگی انجام داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین