کد خبر: ۱۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵

الف: سخنرانی خودجوش علم‌الهدی، پناهیان و احمدخاتمی علیه فتنه در محرم امسال!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت الف نوشت: امسال منبر هیأت‌ها و مراسمات مذهبی با همه سال‌های گذشته فرقی اساسی داشت و آن اینكه سخنرانان و وعاظ در رویكردی كاملا خودجوش، ظلم روا شده به اهل بیت عصمت و طهارت را با فتنه سال گذشته و آنچه با نام دین به ولایت و انقلاب تاخته شده بود را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

امسال هیأت‌های مذهبی از سال گذشته پر شور تر بود و این موضوع را اغلب مسئولین و متولیان هیات‌ها تائید می‌كنند. از سوی دیگر در مجالس مذهبی و هیأت بزرگ تهران‌، سخنرانی‌ها متوجه مسائل روز اجتماعی و سیاسی بود و در آستانه روز عاشورا به فتنه عاشورای سال گذشته و هتاكی‌های صورت گرفته توسط عده‌ای جاهل و مغرض پرداخته شد.

منبر آیات علم الهدی و سیداحمدخاتمی و حجت الاسلام علیرضا پناهیان از جمله منابری بود كه با تاكید بر فتنه سال گذشته به تحلیل عاشورای حسینی پرداختند كه منبر انها به رسانه ملی نیز راه یافت.روشنگری از انچه با نام و لباس دین به ارزش‌های انقلابی و اسلامی كشور هتک حرمت شد از محوری ترین بحث‌های سخنرانان مجالس مذهبی در سراسر كشور بود.

اقدام آشوبگران در روز عاشورای سال گذشته از جمله "كف و سوت و هلهله كردن" آنان شباهت زیادی به رفتار لشكریان عمرسعد در صحرای كربلا داشت؛ شاید به همین دلیل است كه علما و روحانیون مطرح، فتنه 88 را یک "فتنه اموی" دانستند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی، بصیرت در حادثه عاشورای حسینی را شاخصی مهم در ارزیابی تاریخ این حادثه عظیم و رمز ماندگاری آن دانست و با بیان اینكه عاشورا دریایی از معانی است كه هر گوشه‌اش صحنه‌ای بی‎بدیل در تاریخ هستی است عنوان كرد كه در جریان فتنه بعد از انتخابات كسانی گاه شبیه "بنی‌‌امیه" عمل كردند و قرآن بر سر نیزه كردند و در روز عاشورا با شعار "یا حسین بر تنها حكومت شیعی جهان شوریدند و از ولی زمانه سرپیچیدند و جریان منافقانه‌ای راه انداختند و حال بیانیه می‌دهند كه در عاشورا مظلوم واقع شده‌اند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش با بیان اینكه "اگر كسانی مدعی هستند كه در روز عاشورا «یا حسین یا حسین» می‌گفتند باید از آنان پرسید این یاحسین آنان در مسیر حق بوده یا در مسیر باطل اظهار داشت كه آنها قطعاً می‌دانند كه امویان نیز در جنگ صفین قرآن را بر سر نیزه كردند اما اصحاب واقعی با بصیرت كامل در صحنه در كنار ولی زمان باقی ‌ماندند و خطا نكردند؛ در حالی‌كه آنان نیز می‌توانستند فریب قرآن‌های بر سر نیزه را بخورند و بدون بصیرت و شناخت، از مسیر حق و حقیقت خارج شوند.

امام جمعه اهواز هم، فتنه88 را نمونه بارزی از فتنه اموی دانست و اظهار داشت كه این فتنه از سوی دولتمردان آمریكا سازماندهی شده بود و در حقیقت همان فتنه بنی‌امیه است كه امروز در لباس استحاله فرهنگی درآمده است.

آیت‌‌الله محسن حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به شكست سران فتنه از سوی ملت غیور ایران گفت كه مستكبران و مزدوران جنایتكار جهانی در محاسبات خود غافل از بصیرت و آگاهی مردم و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری هستند و همین دلیل موجب شكست آنان در توطئه هایشان شد.

حجت‌الاسلام مهدی طائب، عضو شورای مركزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هم، مدل حركتی فتنه‌گران در عاشورای 88 را دقیقاً عین همان حركت عبیدالله‌بن‌زیاد، عمرسعد و یزید دانست و گفت كه فتنه‌گران تلاش می‌كردند تا با سوء‌استفاده از عنوان عزا و عاشورا علیه حركت عاشورا اقدام كنند.

این استاد دانشگاه با تأكید بر اینكه اوج بصیرت ملت ایران از عاشورا گرفته می‌شود، گفت: فتنه‌گران سال گذشته روز عاشورا را ابزاری قرار دادند تا این مركز بصیرت‌دهی را كور كنند غافل از آنكه عاشورا در ذات خود بصیرت می‌دهد؛ فتنه‌گران از عاشورا برای از بین بردن بصیرت و اهل بصیرت استفاده كرده از این رو نمی‌توانستند عاشورایی حركت كنند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از اعضای مجلس خبرگان با بیان اینكه انقلاب امام حسین(ع) بیش و پیش از آن كه یك انقلاب نظامی باشد، یك انقلاب فرهنگی در مسیر بصیرت افزایی به جامعه بود به تبیین راه‌های مقابله با فتنه پرداخت و با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص چنین بیان داشت كه ما باید با بازگشت به سنت‌های الهی و تبعیت از اولیای تشیع، جامعه را در مسیر واقعیت و حقانیت قرار دهیم و با استفاده از رهنمودهای الهی و حیات بخش اولیای ال هی، در عین رسوا كردن اهل فتنه و حامیان آنها به مردم بصیرت دینی و فرهنگی بدهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اذعان می‌دارد كه حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع) با قیام خونین خودشان كه برای عملی كردن قوانین و احكام نورانی دین اسلام بود، توانستند با بصیرت افزایی در جامعه، دستگاه حاكم را رسوا كنند و چهره پلید آنها كه در پرده‌ای از نفاق قرار گرفته بود را به مردم نشان دهند تا آنها با بیداری كه در بیان‌شان ایجاد شده بود، در مسیر از بین بردن بدعت‌ها و مسیر ترسیم شده توسط ابی عبدالله‌الحسین(ع) قرار گیرند.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران هم در سخنانی، انقلاب اسلامی را برگفته از قیام عاشورا دانست و با بیان این‌كه نظام اسلامی نیز همانند فرهنگ عاشورا دشمنان زیادی دارد، بر این نكته تاكید كرد كه امروز برای حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی باید فرهنگ عاشورایی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به فتنه سال گذشته در كشور اشاره می‌كند و با بیان این كه حب جاه‌طلبی و خودخواهی عامل پدید آمدن فتنه‌ها بود، بی‌بصیرتی برخی افراد را در جریان فتنه88 عامل به انجراف كشیدنشان دانست و چنین اظهار داشت كه برخی خواص در جریان فتنه سال گذشته دچار لغزش شدند و لغزش‌های خواص در فتنه سال گذشته سوابق نیك آنها را نیز از بین برد.

آیت‌الله طبرسی در پایان سخنانش با تاكید بر اینكه جریان فتنه سال گذشته در مقابل بصیرت دینی ملت ایران شكست خورد چنین می‌افزاید كه تدابیر آگاهانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی عامل اصلی دفع فتنه های سال گذشته كشور بود.

«‌بصیرت بخشی نهضت حسینی، عامل خنثی شدن فتنه سال 88 بود» جمله ای است كه آیت‌الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در جمع اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر آذربایجان شرقی بیان كرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش با اشاره به فتنه‌عاشورای سال88 عنوان داشت كه در سالروز عاشورای حسینی سال گذشته فتنه‌گران در تهران نسبت به عاشورای حسینی و كلام‌الله مجید جسارت‌ها كردند؛ اما به فاصله سه روز از این هتك حرمت به ساحت قیام حسینی مردم تبریز در هشت دی در میدان حضور یافتند و یك روز بعد در 9 دی مردم سراسر كشور حضوری میلیونی داشتند و فتنه‌ها خنثی شد.

آیت‌الله شبستری، انقلاب اسلامی را نتیجه نهضت حسینی دانست و در ادامه چنین اذعان داشت كه افزایش بصیرت جامعه نسبت به مقام امامت از دیگر نتایج این حركت خونین بود كه نویسندگان بزرگ در آثار خود بدان اشاره كرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
0
0
سر تیترتان عالی بود!

ممنون و خسته نباشید

به امید طلوع فجر صادق پس از تیره ترین زمان شب ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
0
0
غذا خوب بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین