کد خبر: ۱۱۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹

احمدی‌نژاد: فمینیسم فریاد اعتراض زنان له شده در نظام سرمایه‌داری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد جریان فمنیسم را در واقع فریاد اعتراض زن له شده در نظام سرمایه‌داری دانست که توسط صهیونیست‌ها به انحراف کشیده شده‌اند.

احمدی‌نژاد در سومین اجلاس وزارتی پیرامون نقش زن در توسعه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) گفت: 3 عنصر مهم و اصلی در سعادت جامعه زن، خانواده و اقتصاد است که در این میان اقتصاد باید در خدمت انسان، خانواده و جامعه باشد نه اینکه انسان و خانواده در خدمت اقتصاد قرار گیرند. 

وی ادامه داد: زن رکن خانواده و محور اصلی شکل‌گیری و استمرار خانواده است خداوند رحیم و مهربان خیرخواه بندگان است و به خاطر لطف و رحمت خود بشر را خلق کرده و در مسیر کمال و رشد زن و مرد را مکمل یکدیگر قرار داده است. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: نقش اصلی زن در 3 عرصه مهم، مهرآفرینی و آرامش‌بخشی، تربیت و مدیریت قابل تعریف است. زن مظهر جمال خداوند و آیینه‌ تمام نمای عواطف و مهربانی‌های نوع بشر است و در کسرت مادری اولین جلوه محبت و لطف خداوند محسوب می‌شود. 

او ادامه داد: بستر شکوفایی تمام استعدادهای انسانی محبت و عشق است و شاید به همین دلیل باشد که چشم انسان در این جهان ابتدا به دامان مادر باز می‌شود و در سایه محبت و انس او رشد و نمو می‌کند. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مهر و محبت بدون زن محال است گفت: ادیان الهی و به ویژه اسلام به نقش تربیتی و جایگاه زنان در این زمینه توجه فراوان داشته‌اند و زنان بزرگی مانند آسیه و مریم در قرآن معرفی و تمجید شده‌اند. 

وی با بیان اینکه نقش تربیتی زنان بی‌بدیل است و بهترین انسان‌ها حاصل تربیت زنان بزرگ هستند گفت: خانواده رکن اصلی جامعه است و سعادت، پیشرفت و تعالی جامعه در گرو سعادت خانواده است و یک خانواده موفق با محبت و متعالی نقطه اصلی عزیمت جامعه به سمت کمال است. 

او ادامه داد: مدیریت خانواده از پیچیده‌ترین عرصه‌های مدیریتی است چون موضوع اصلی آن انسان و پایه شکل‌گیری آن عشق و محبت است. زن محور و ستون خانواده است به طوری که با رفتن مرد خانواده هنوز بر جای می‌ماند اما با رفتن زن خانواده امکان بقا ندارد. خانواده از عرصه هنرنمایی و مدیریت زن است و زن نبض جامعه را از کانون خانواده مدیریت می‌کند. 

احمدی‌نژاد گفت: خودخواهان و مستکبران که از موضع شقاوت و خشونت اهداف خود را دنبال می‌کنند در دهه‌های اخیر تلاش کرده‌اند زنان و شخصیت زن را تحقیر کنند و مانع کمال و رشد آنها شوند همچنین خانواده را متلاشی کنند تا سرچشمه محبت و عشق و سنگر اصلی نقش‌ آفرینی زن را تخریب کنند آنها تلاش کرده‌اند نقش بی‌بدیل مادری و همسری و تربیتی را از زنان صلب کنند. آنها تلاش کرده‌اند بدون توجه به نقش مکمل زن و مرد آنان را در نقطه مقابل و رقیب هم قرار دهند. 

وی تصریح کرد: نگاه فلسفه مادی و اندیشه‌های مبتنی‌بر آن به انسان نگاهی ابزاری است و انسان را بسیار کوچک‌تر از واقعیت آن می‌شناسد و یا ابعاد مادی او را فقط در نظر می‌گیرد. فلسفه مادی، خداپرستی، عدالت، کمال و رشد معنوی را به رسمیت نمی‌شناسد و در مقابل سود و لذت فردی حداکثری و راحتی به قیمت فقر و بدبختی دیگران در مقیاس میلیاردی را به رسمیت می‌شناختند. 

او ادامه داد: دیدگاه پیروان این نگاه به زنان نیز از همین زاویه است. آنها نحوه معیشت و کسب درآمد زندگی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که نقش‌های اصیل زنان را تضعیف کنند و در این مسیر با بی‌عدالتی حقوق اولیه کارگران و کارمندان زن را رعایت نمی‌کنند و مسیر ارتقا شغلی و مدیریتی را بر آنها بسته‌اند و در برخی جوامع با بهانه‌های گوناگون حتی فرصت تحصیل را از زنان صلب کرده‌اند. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: در برخی از کشورها زنان و دختران را از کانون خانواده جدا کرده و به ماموریت‌های طاقت‌فرسای نظامی به گوشه و کنار دنیا اعزام می‌کنند آنها بدون اینکه به نقش زنان در توسعه فرهنگ، اقتصاد، مدیریت، سیاست و... توجه کنند تلاش می‌کنند زنان را به ابزار و کارگران بی‌جیره و مواجب نظام سرمایه‌داری تبدیل کنند. این اقدام علیه زنان فقط ظلم به زنان محسوب نمی‌شود بلکه ظلم به تمام بشریت است. 

وی گفت: روزنانه تعداد زیادی از زنان و کودکان در جنگ و حملات نظامی در افغانستان، پاکستان و فلسطین کشته می‌شوند و همه اینها شواهدی به وجود ظلم و ستم از ناحیه ستم‌گران نیز که انسانیت برای آنها هیچ ارزشی ندارد. 

او ادامه داد: بیشترین آلام ناشی از جنگ‌ها متوجه زنان است زیرا آنها باید هم در غیاب همسر سرپرستی خانواده بر عهده داشته باشند و هم مصیبت نزدیکان را تحمل کنند. امروز زنان قربانی‌های اصلی زورمندان عالم هستند و این مهم‌ترین مسئله امروز جهان است. 

احمدی‌نژاد گفت: جریان فمنیسم در واقع فریاد اعتراض زن له شده در نظام سرمایه‌داری که توسط صهیونیست‌ها به انحراف کشیده شده است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر خودآگاهی و معرفت زنان نسبت به آنچه در عالم می‌گذرد گسترش یافته است و آنها در صحنه‌های سیاسی و دفاع از حقوق انسانی وارد مبارزه با دیکتاتوری اندیشه سرمایه‌داری ضد بشری و مبارزه با زورگویی قدرت‌های جهانی در میادین مختلف حاضر شده‌اند. 

او بیان کرد: موفقیت حرکت‌های سیاسی همواره مرهون زنان بوده است و نقش زنان در انقلاب اسلامی و در مبارزه با دیکتاتوری و احیای ارزش‌های اسلامی و انسانی بی‌بدیل و بی‌نظیر بوده است. نقش زنان در دفاع مقدس علیه رژیم صدام و استکبار جهانی و همچنین در سازندگی و پیشرفت کشور در علم و فرهنگ و تربیت جوانان آزاد اندیش بسیار مهم و یگانه است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز نجات زنان عالم نجات تمام بشریت است، گفت: زنان کشورهای اسلامی خوشبختانه از زیر بناهای فکری و مکتبی قوی مبتنی بر اندیشه‌های الهی و انسانی برخوردار هستند و الگوهای برجسته‌ای مانند حضرت مریم (ع)، حضرت فاطمه (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب (س) را دارند. آنها از تجارب ارزنده‌ای برخوردار هستند و زنان کشورهای اسلامی با تکیه بر اراده‌های قوی و ایمان سرشار می‌توانند در رفع گرفتاری‌ها و اصلاح وضع موجود جهان احیای شخصیت حقیقی انسان و هدایت بشریت به سمت نور و حقیقت نقش پیشتاز و اساسی ایفا کنند. 

وی سپس به بیان پیشنهاداتی در اجلاس وزارتی زنان پرداخت و گفت: باید در این اجلاس با هم‌ فکری و تعامل، منشور نقش زنان و خانواده در نجات بشریت امروز با تاکید بر توانمندی و استعدادهای بی‌نظیر زنان را تهیه کنیم تا همه برنامه‌ها براساس این منشور تدوین و اجرا شود. 

او ادامه داد: همچنین باید نقشه راه کمک به برپایی نهضت جهانی احیای حقوق انسان و به ویژه زن تهیه شود، البته این امر مستلزم است ارتباط و هم فکری نخبگان و اندیشمندان کشور است.
 
احمدی‌نژاد همچنین پیشنهاد کرد تلاش شود تا الگوهای برجسته زنان به ویژه 5 زن برتر عالم هستی و بخصوص حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) با استفاده از تمام ابزارهای رسانه‌ای به تمام زنان عالم شناسانده شوند تا خودباوری، اعتماد به نفس و امید به موفقیت روز افزون زنان افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین