کد خبر: ۱۱۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
بر اساس جدیدترین تصمیمات کارگروه کنترل بازار؛

نان بربری 310 تومان و لواش 75 تومان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس جدیدترین تصمیمات کارگروه کنترل بازار، قیمت هر کیلوگرم گندم برای کارخانجات آرد 250 تومان، قیمت هر کیلوگرم آرد سنگک 270 تومان، قیمت هر کیلوگرم آرد لواش 290 تومان و قیمت هر کیلوگرم آرد بربری 300 تومان تعیین شد. 

کارگروه کنترل بازار در جدیدترین جلسه خود درباره قیمت گندم و آرد انواع خبازی‌ها تصمیم‌گیری کرد. بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم گندم 250 تومان در اختیار کارخانجات آرد قرار می‌گیرد، این درحالی است که قیمت هر کیلوگرم آرد نانوایی‌های سنگکی 270 تومان، قیمت آرد نانوایی‌های لواش 290 تومان و قیمت هر کیلوگرم آرد نانوایی های بربری 300 تومان تعیین شده است.

لواش 75 تومان شد

بر این اساس، خبازی‌ها باید با آرد 75 ریال خداحافظی کرده و از روزهای آینده، با قیمت‌های جدید آرد، تنور خود را گرم کنند. در این میان، با توجه به قیمت آرد تعیین شده، می‌توان آنالیز قیمت هر یک از انواع نان را به راحتی محاسبه کرد.

اگر قیمت هر نان لواش با آرد 75 ریالی در گذشته به‌طور متوسط 35 تومان بود و بنا به گفته مسئولان، سهم آرد در بهای تمام شده نان تنها 5 درصد باشد و سایر عوامل همچون هزینه دستمزدها که 95 درصد قیمت را تشکیل می‌دهند، ثابت باقی بمانند، آنگاه برای پخت هر قرص نان لواش با آرد 290 تومانی، هزینه آرد 46.4 تومان خواهد شد، بنابراین با احتساب سهم 29 تومانی سایر عوامل هزینه‌ای در قیمت 30 تومانی نان لواش، هر قرص نان با آرد جدید حدود 75 تومان عرضه خواهد شد.

بربری 310 تومان شد

در ادامه همین محاسبات، اگر برای پخت هر نان بربری به‌طور متوسط 650 گرم آرد مصرف شود و قیمت هر بربری نیز با آرد 75 ریالی، 135 تومان در نظر گرفته شود، آنگاه قیمت هر نان بربری بدون احتساب هزینه‌ها و عوامل دستمزد، حدود 180 تومان خواهد شد که اگر این رقم را با هزینه ثابت دستمزد که حدود 130 تومان است جمع ببندیم، آنگاه قیمت هر نان بربری با آرد 300 تومانی، 310 تومان خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین