کد خبر: ۱۱۷۰۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۵

موضع نخست‌وزیر لبنان نسبت به بيانات اخير مقام معظم رهبری درخصوص دادگاه حریری

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سعد حریری نخست وزیر لبنان طی کنفرانس مشترک خبری با همتای بلغاری خود پیرامون بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون حکم دادگاه بین‌المللی گفت: این موضع ایران است و ما به نظر رهبر انقلاب ایران احترام می‌گذاریم. 

سعد حریری روز سه‌شنبه در کنفرانس مشترک خبری با همتاری بلغارستانی خود ادامه داد: دولت لبنان موضع خود را دارد ولی به هر حال همه در راستای ایجاد ثبات در منطقه تلاش می‌کنند و هرکسی نظری دارد.

وی ادامه داد: تلاش‌ های عربستان سعودی و سوریه در راستای حل بحران لبنان تداوم خواهد یافت.

نخست وزیر لبنان ادامه داد: من به ایران سفر کردم و درباره همه مسایل با مسئولان ایرانی بحث و گفت‌وگو کردم؛ در این سفر هر دو طرف نظر خود را نسبت به قطعنامه‌های جهانی ابراز داشتند.

سعد حریری با اشاره به وضع کنونی درلبنان اضافه کرد: علی‌رغم اینکه روند تلاش‌ها در بهبود اوضاع لبنان به کندی پیش می‌رود، ولی این تلاش‌ها مثبت و ارزنده هستند.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد: ما حمایت خود را از گفت‌وگوی های ملی و ایجاد ثبات در لبنان اعلام می‌کنیم، چرا که ما می‌خواهیم لبنان همچنان نماد زندگی مسالمت‌آمیز و محور مرکزی تلاقی و دیدار ادیان باقی بماند.

سعد حریری ضمن تشکر از موضع بلغارستان در حمایت از لبنان خواستار اعمال فشار بلغارستان بر اسرائیل در روند گفت‌وگوهای صلح شد.

وی اظهار داشت: لبنان از ابتکار عمل صلح عربی حمایت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین