کد خبر: ۱۱۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹

دالایی‌لاما ضرورت احترام مساوی به تمام ادیان جهان را متذکر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبر معنوی بودائیان تبت از پیروان ادیان جهان خواست به تمام ادیان در دنیا به یک اندازه مساوی احترام بگذارند. 

دالایی‌لاما رهبر معنوی بودائیان تبت در جمع مردم شهر گانتوگ در ایالت سیکیم هندوستان اظهار داشت: تمام ادیان بزرگ دنیا از بینش و بصریت برخوردارند. بنابراین پیروان ادیان باید اصول این ادیان را یادگرفته و از آن در زندگی روزانه خود استفاده کنند. 

دالایی‌لاما قرار است امروز چهارشنبه اول دی ماه ایالت سیکیسم را پس از دیدار هشت روزه خود ترک کند. دولت ایالت طی اقدامی نمادین در راستای استقبال از دالایی لاما سیکیسم کشتار حیوانات در این ایالت را در طول مدت اقامت رهبر معنوی بودائیان تبت ممنوع کرده بود. 

دالایی‌لاما در سخنرانی‌های خود در این ایالت در پارک بودا اظهار داشت: هراتفاقی یک علتی دارد، بدون علت در دنیا هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. همه از نظر ذهنی باید برای نتیجه اعمال خود آماده باشند. 

پاوان چاملین نخست وزیر این ایالت و سایر وزرا سی آذر ماه با رهبر معنوی بودائیان تبت که در هندوستان زندگی می‌کند دیدار کردند. در جریان این سخنرانی‌های هشت روزه بودائیان از مغولستان، تایوان، تایلند، بوتان و نپال حضور یافتند. 

رهبر معنوی بودائیان تبت در سال 1959 به دنبال یک قیام ناموفق و 9 پس از اشغال تبت از سوی نیروهای چین به هندوستان متواری شد. از آن زمان تا کنون مبارزه غیر خشونت‌آمیز خود را علیه چین ادامه داده و به کشورهای مختلفی در سراسر جهان سفر کرده است، این مبارزات عاری از خشونت جایزه صلح نوبل را در سال1989برای وی به ارمغان آورد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین