کد خبر: ۱۱۷۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۸

نماینده اردکان مشکلات جامعه کارگری استان یزد را با وزیر کار مطرح نمود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اقتصادی: متعاقب جلسه چندی پیش بررسی مشکلات جامعه کارگری استان یزد که با حضور نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل و تشکل‌های صنفی کارگری در خانه کارگر استان یزد برگزار شد، به‌منظور پیگیری مطالب مطروحه بررسی مسائل کارگری استان، جلسه‌ای با وزیر کار و معاونین وی برگزار شد. 

به گزارش آفتاب، نماینده اردکان در این جلسه با اشاره به توانمندی‌های استان یزد در عرصه‌های مختلف، از نقش‌آفرینی جامعه کارگری این استان در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقب آن دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و با تقدیر از همت و پشتکار کارگران سخت‌کوش و زحمت‌کش استان با برشمردن برخی از خصوصیات آنها از جمله "پرکاری و کم توقعی" تصریح نمود: البته این بدین معنا نیست که آنان مشکلی ندارند بلکه به‌واسطه علاقمندی به انقلاب و کشور، مشکلات موجود را تحمل می کنند و وظیفه مسئولان امر است که با شناخت تنگناها و مسائل پیش روی آنان، در صدد رفع مشکلات آنها و فراهم آوردن محیطی مناسب برای بروز خلاقیت‌های این زحمت کشان عرصه تولید برآیند و امنیت شغلی آنها را تامین کنند. 

محمدرضا تابش همچنین با اشاره به جمعیت چند هزارنفری کارگری شهرستان اردکان افزود: با توجه به راه‌اندازی واحدهای جدید این حجم اشتغال افزایش خواهد داشت و لازم است پیگیری لازم درخصوص حل معضلات واحدهای تولیدی نیز انجام گیرد تا شاهد از دست رفتن این فرصت‌های شغلی و در تنگناقرار گرفتن کارگران عزیز نباشیم. 

نماینده اردکان در ادامه برخی از مشکلات پیش روی جامعه کارگری را برشمرد و اظهار داشت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور از جمله مواردی است که با توجه به بروز برخی مسائل در درج عنوان شغلی اظهار شده، مشکلاتی را به‌وجود آورده که با تعیین یک گروه کارشناسی و تفوبض اختیار به استان‌ها می‌توان از حجم این مشکلات کاست و کارها را با سرعت زیادتری پیش برد. 

تابش حل مشکلات خاص واحدهای نساجی استان،وجود قراردادهای موقت در کارهای مستمر که باعث عدم امنیت شغلی و کار همراه با استرس و درنتیجه افزایش حوادث کار می‌گردد، عدم بیمه این قشر از کارگران، ابهام در بخشنامه‌های اجرایی کارگران خدماتی و قراردادی و . . .از جمله مواردی دانست که بایست نسبت به آن چاره‌جویی نمود. 

نماینده اردکان همچنین تامین نیازهای اداره کار این شهرستان از جمله بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز، تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل مجتمع ورزشی فرهنگی کارگران اردکان و احداث ساختمان جدید این اداره را از وزیر کار درخواست نمود. 

صفوی مدیرکل کار و اموراجتماعی استان نیز با ارائه آمارهایی به تشریح وضعیت ایجاد اشتغال و بیکاری استان یزد پرداخت. 

دهقانی رئیس خانه کارگر استان یزد نیز برخی از مشکلات و خواست‌های کارگران استان به‌خصوص در مورد قراردادهای موقت را مطرح و از وزیر کار استمداد طلبید. 

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه ما خود را از مدافعان حقوق کارگران می دانیم افزود: برخی از مشکلات پیچیدگی‌هایی دارد که متاثر از شرایط اقتصادی کشور می‌باشد که افزایش فرصت‌های شغلی و درآمد ملی و گشایش در اقتصاد کشور می تواند رفع کننده خلا‌های موجود باشد. 

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه از مشکلات جامعه کارگری آگاه هستیم، رفع برخی از آنها را در تعامل با سازمان تامین اجتماعی دانست و دستور مساعد جهت اقدام لارم را برای موارد مطروحه در این جلسه را به معاونین خود داد. 

در پایان نماینده مردم اردکان از وزیر کار دعوت کرد تا در سفر به استان یزد و در جلسه مشترکی با مسئولان استان و نمایندگان تشکل‌های صنفی کارگری ضمن پیگیری موارد طرح شده در این جلسه، مسائل و مشکلات را از نزدیک بررسی کنند که وزیر کار این دعوت را پذیرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین