کد خبر: ۱۱۷۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳

تعرفه واردات پرتقال، نارنگی و سیب صفر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت برای جلوگیری از گرانی شب عید؛ تعرفه واردات “پرتقال، نارنگی و سیب” را از نیمه دی ماه، صفر اعلام کرد.

 وزارت بازرگانی تعرفه جدید واردات این سه نوع میوه را پس از تصویب کمیسیون ماده یک دولت و با هدف تامین کالای مورد نیاز مردم در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ابلاغ کرده است.

تعرفه واردات سیب و مرکبات براساس نیاز بازار ۴۰ تا ۶۰ درصد است، اما در سالهای اخیر، هر سال از نیمه بهمن ماه به منظور تامین میوه و مرکبات شب عید، دولت تعرفه را به صفر کاهش می‌دهد.

هر چند بر اساس قانون برنامه چهارم، سهمیه‌گذاری برای واردات ممنوع است اما بر اساس تصمیم کمیسیون ماده یک دولت؛ واردات این سه نوع میوه با نظر وزارت جهاد کشاورزی و فقط برای تامین کمبود بازار انجام می‌شود.

معمولا واردکنندگان این سه نوع میوه را از پاکستان، آفریقای جنوبی، مصر، لبنان و فرانسه وارد می‌کنند.

در حالی تعرفه واردات این سه نوع میوه صفر شده است که در شش ماهه اول امسال حدود ۱۸۰ هزار تن سیب صادر شد. این رقم در مدت مشابه پارسال حدود ۹۰ هزار تن بود.

این کمیسیون همچنین درباره واردات لاستیک اتوبوس و کامیون با اندازه ۲۲٫۵چنین تعرفه ای را وضع کرد و احتمالا قرار است درباره واردات میلگرد هم به‌زودی این تعرفه وضع و ابلاغ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین