کد خبر: ۱۱۷۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵

نماینده ورامین: با افزایش قیمت گازوئیل، کشت گلخانه‌ای نابود می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ورامین در یک تذکر آئین‌نامه‌ای هشدار داد که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بخش کشاورزی را به دلیل افزایش قیمت گازوئیل با خطرات جدی مواجه کرده است.

به گزارش خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در پایان جلسه علنی امروز ـ سه شنبه ـ مجلس در تذکری شفاهی گفت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، حوزه کشاورزی به دلیل افزایش قیمت گازوئیل با خطرات جدی مواجه کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام این که ۵۰ درصد از موتورهای آبی کشاورزان با گازوئیل کار می کنند، خاطرنشان کرد: بیشتر کارهای کشاورزان همچنین با تراکتور کار می کنند که سوخت آن نیز گازوئیل است.

نماینده ورامین با اشاره به کشت گلخانه ای که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این کشت های گلخانه ای به دلیل افزایش قیمت انرژی با خطر نابودی روبرو شده است و این در حالی است که پیش از این خود وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان خواسته که کشت گلخانه ای انجام دهند.

نقوی تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش قیمت گازوئیل از ۱۶ به ۱۵۰ تومان برای کشاورزی در هر هکتار باید ۴۰ میلیون تومان پول گازوئیل داده شود.

وی افزود: در صورتی که گازوئیل به قیمت آزاد خریداری شود کشاورزان باید برای هر هکتار کشت؛ ۸۸ میلیون تومان پول بدهند که این امر کشت گلخانه ای را با نابودی مواجه می کند.

نماینده ورامین براین اساس در پایان پیشنهاد کرد که حداقل کشاورزان برای امسال از خرید قیمت آزاد گازوئیل معاف شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین