کد خبر: ۱۱۷۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
با اشاره به عدم ارائه تفریغ بودجه سال 87 به مجلس

حبیبی: مجلس نمی‌داند بر سر ارقام بودجه سه سال گذشته چه آمده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم ارائه تفریغ بودجه سال 87 به مجلس بیان کرد: تفریغ بودجه سال 87 هنوز به مجلس تسلیم نشده است و از تریبون علنی مجلس قرائت نشده است. 

دولت اکنون در پی سامان دادن به بودجه سال 90 است. مجلس به‌زودی بودجه 90 را بررسی می‌کند، سوال این است بررسی بودجه سال 90 چگونه ممکن است در حالی که مجلس نمی‌تواند بر سر ارقام و ارقام بودجه 3 سال گذشته چه آمده است؟ 

محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب سخن می‌گفت، اظهار کرد: 9 دی نشان شور و نشاط ایرانیان در تداوم انقلاب اسلامی و پایبندی به ارزش‌های الهی نظام بود. 9 دی تجلی‌گاه بصیرت مردم، عبرت‌آموزی از تاریخ اسلام و اعلام ورشکستگی رسانه‌های فریبکار غرب بود. 

حبیبی تاکید کرد: یوم‌الله 9 دی روز تجلی اراده ملت در دفاع از حق و پایانی برای فتنه‌گری و آشوب خیابانی بود. حضور مردم در راهپیمایی سراسری 9 دی مهر باطل بر نیت سوء‌استفاده کنندگان از جمهوریت نظام و مهر تایید بر جمهوریت اسلامی ولایی بود و همچنین پیوند ناگسستنی مردم و رهبری غلبه بر نبرد نرم دشمن داشت. 

وی ادامه داد: در این روز حرها، حبیب‌ بن مظاهرها و ... به میدان آمدند. مردم طفل شش ماهه خود را به علامت وفاداری به شعائر الهی عاشورا و کربلا به میدان آوردند. فریباد لبیک یاحسین (ع) از همه جا بلند بود. مردم پاسخ شرارت‌ها و اهانت‌های فتنه‌گران در 13 آبان، 16 آذر، روز قدس و روز عاشورا را در یوم‌الله 9 دی دادند و این روز به عنوان یک روز بزرگ تاریخی در تاریخ ایران و اسلام ماندگار شد. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دخالت دولت انگلیس در آشوب‌های سال گذشته و تداوم این دخالت‌ها تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به حق بحث قطع روابط یا کاهش روابط با لندن را در دستور کار دارد. دولت انگلیس متوجه باشد که نفرت ملت ایران از همه غارتگری‌ها و سلطه‌گری‌هایش در دو قرن گذشته و فتنه‌گری‌های اخیرش، دارد به اوج می‌رسد. 

وی افزود: مقابله با سیاست‌های تجاوزکارانه دولت انگلیس اکنون به صورت یک مطالبه عمومی درآمده است. دولت و مجلس باید به این مطالبه پاسخ شایسته داشته باشند. 

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در مدیریت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کرد: دولت با همکاری همه طبقات، مردم و مسوولان در مدیریت مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موفق شده است. این موفقیت را تبریک می‌گوئیم و می‌خواهیم که در مراحل بعدی نیز با توجه به گزارش‌های دلسوزانه و نظرات کارشناسان و مقتضیات اجرای طرح، تدابیر لازم را اعمال نماید. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: از مجموع اقدامات دولت و مجلس معلوم می‌شود هم تدابیر خوبی اندیشیده شده و هم کار کارشناسی قابل توجهی صورت گرفته است، لذا باید از همه دست‌اندرکاران طرح در دولت و خارج از دولت تشکر کرد. 

وی ادامه داد: همچنین باید از همراهی نمایندگان مجلس با دولت و نیز همکاری مردم به ویژه اصناف و صاحبان صنایع و زحمت‌کشان سیستم حمل و نقل شهری و بین شهری قدردانی کرد و ضرورتا دولت با رسیدگی جدی به اقشار دارای درآمد ثابت و کم درآمدها به ویژه کارگران، کشاورزان و حقوق بگیران آنها را بیشتر مورد توجه قرار دهد. 

حبیبی اظهار کرد: کشور در آستانه یک تحول و جهش اقتصادی است باید هم دست در دست هم بدهیم و دولت را در این مقطع تاریخی حساس یاری کنیم. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بودجه سال 90 را در ارتباط با هدفمند یارانه‌ها مهم توصیف کرد و گفت: دولت و مجلس باید در تدوین بودجه سال آینده همت مضاعف و کار مضاعف داشته باشند. اعداد و ارقام باید شفاف و حقیقی باشد و از استخدام کلماتی چون "جمعی – خرجی" در احتساب منابع و مصارف به کلی پرهیز کرد. اکنون که قیمت‌ها شفاف و واقعی شده است بودجه شرکت‌های دولتی به ویژه شرکت‌هایی که در حوزه انرژی است باید شفاف و روشن باشد. 

وی ادامه داد: ما همه ساله در خصوص بودجه دیدگاه‌هایی را مطرح کرده‌ایم و فکر می‌کنیم راهگشا است. امسال هم می‌گوییم بودجه باید با عنایت به اعداد و ارقام "تفریغ" سامان یابد. از نقض اصول 52 و 53 و 44 و 45 در بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی پرهیز کرد. 

حبیبی تصریح کرد: با هدفمندی یارانه‌ها فروش نفت در داخل شکل واقعی به خود گرفته است و با پرداخت وجه فروش نفت خام در داخل به قیمت فوب خلیج فارس بخشی از منابع مربوط به انفال احیاء می‌شود. ما از دولت و مجلس می‌خواهیم در بودجه سال آینده یک ردیف درآمدی به نام انفال در نظر بگیرند و به اصل 45 قانون اساسی در بودجه‌بندی عمل شود. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عدم ارائه تفریغ بودجه سال 87 به مجلس بیان کرد: تفریغ بودجه سال 87 هنوز به مجلس تسلیم نشده است و از تریبون علنی مجلس قرائت نشده است. دولت اکنون در پی سامان دادن به بودجه سال 90 است. مجلس به زودی بودجه 90 را بررسی می‌کند، سوال این است بررسی بودجه سال 90 چگونه ممکن است در حالی که مجلس نمی‌تواند بر سر ارقام و اعداد بودجه سه سال گذشته چه آمده است. 

حبیبی در پایان اظهار کرد: مجلس چگونه می‌خواهد اطمینان حاصل کند وفق اصل 55 قانون اساسی، "هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده‌" یا "هزینه‌ها از اعتبارات مصوب تجاوز کرده یا نه" بدون داشتن چنین تصویری، بررسی بودجه امکان‌پذیر نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین