کد خبر: ۱۱۷۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶

سپاه ادعای ویکی‌لیکس درخصوص درگيری سردار جعفری و احمدی‌نژاد را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: فارس نوشت: مسئول روابط عمومی سپاه ضمن تکذیب ادعای رسانه دولتی استعمار پیر انگلیس درخصوص درگیری فرمانده سپاه و رییس‌جمهوری، این‌گونه خبرسازی‌ها را مضحک و برای تحت شعاع قرار دادن حماسه 9 دی و حوادث مربوط به ربودن و شکنجه عسگری دانست.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درخصوص انتشار خبری از سوی بی بی سی رسانه دولتی انگلیس درباره درگیری فرمانده کل سپاه با رییس‌حمهوری، ضمن تکذیب آن گفت: این همان رسانه مدعی بی‌طرفی است که حوادث روز عاشورای88 را با ادعای سقوط تهران و حماسه عظیم و چند میلیونی نهم دی را در حد چند صد هزار نفر گزارش کرده بود.

وی تاکید کرد: سایت های انگلیسی و صهیونیستی و امریکایی تاکنون در ده‌ها و صدها خبر خود از ارتباط تنگاتنگ و حمایت‌های بی‌شائبه و متقابل سپاه پاسداران و دولت خبر می‌دادند و حتی در مقاطعی به دروغ مدعی بودند که سپاه مخالفان دولت را سرکوب می‌کند. ولی امروز برای حفظ منافع خود ادعای خنده‌دار درگیری فرمانده کل سپاه با رییس‌جمهور را مطرح می‌کنند. کدامیک از این اخبار درست است؟! به‌نظر می‌رسد حضور گسترده مردم در دفاع از نظام و رهبری و اضمحلال جریان فتنه مورد حمایت انگلیس و بزرگداشت سالروز حماسه نهم دی تعادل خبر رسانان مغرض و دولتی انگلیس را بر هم زده است.

وی درباره این دروغ‌پردازی بی بی سی که به نقل از ویکی‌لیکس منتشر شده یادآور شد: به‌نظر می‌رسد کسانی که پشت پرده ویکی‌لیکس قرار دارند، سعی می‌کنند تا با استفاده از شهرتی که این سایت به‌خاطر اخبار خود به دست‌آورده، اقدام به جریان‌سازی‌هایی مطابق خواسته‌های خود کنند.

شریف افزود: از آنجایی که این سایت مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌های جهان قرار گرفته و اخبار آن نیز به سرعت از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود، گردانندگان آن می‌خواهند آرزوهای خود را در خصوص نوع تعامل سپاه پاسداران با دولت اصول‌گرا، در قالب سند منتشر کنند. ولی این آرزو را هم به‌گور خواهند برد.

وی ادامه داد: روشن است که از ابتدای انتشار اسناد ویکی‌لیکس، یکی از حوزه‌هایی که بسیار مد نظر آنها بوده، موضوع ایران است و به همین دلیل از همان ابتدا اقدام به سندسازی در خصوص دخالت ایران در کشورهای خاورمیانه ازجمله عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین کردند.

مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه آنها سعی کردند تا به این بهانه، یک جریان منفی علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد کنند، گفت: پس از اعلام حمایت جدی مردم از ولایت فقیه و پیوند محکمی که به بهانه قیام 9 دی میان ملت و رهبری صورت گرفت که منجر به خنثی شدن توطئه های فتنه گران شد، دشمن به دنبال انحراف افکار عمومی در داخل کشور است و از جمله اهداف انتشار چنین خبرهایی در این شرایط، به انحراف کشیدن افکار عمومی است که هرچند این اخبار فاقد هرگونه صحت و وجاهت هستند، اما قدری کمک کرد تا رسانه‌ها توجه بیشتری به گردانندگان سایت ویکی لیکس داشته باشند.

شریف خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است برخی اسناد ویکی لیکس خصوصا اظهارات و اسنادی که آنها درباره خودشان مطالبی را منتشر می کنند، صحت داشته باشد، اما به نظر می رسد گردانندگان آن به دنبال بهره‌برداری از اخبار دروغینی هستند که در لابلای دیگر خبرها منتشر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: دنیای استکبار بداند مردم و تمام قوای کشور یکپارچه پشت سر رهبری و انقلاب در برابر دشمنان امریکایی، انگلیسی و صهیونیستی و فتنه‌گران داخلی ایستاده اند و همچون 32 سال گذشته انقلاب اجازه هر گونه نفوذی را از دشمن سلب خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین