کد خبر: ۱۱۸۰۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۲:۱۱

درخواست ۱۰۰ شخصیت آلمانی از ایران برای آزادی 2 زندانی آلمانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بیش از ۱۰۰ شخصیت سرشناس آلمانی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به دولت ایران خواستار آزادی دو روزنامه نگار آلمانی شده‌اند.

این دو روزنامه نگار اواسط مهرماه هنگام مصاحبه با پسر سکینه محمد آشتیانی، زنی که در ایران به سنگسار محکوم شده، بازداشت شدند و هنوز هم در زندان هستند. 

این دو روزنامه نگار به‌طور غیرقانونی و با روادید توریستی وارد کشور شده بودند و اجازه لازم برای کار خبرنگاری را نداشتند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در میان امضا کنندگان این نامه، اسامی افرادی همانند گیدو وستروله، وزیرخارجه، ولفگانگ شایبله، وزیر اقتصاد، فرانتس بکن باوئر، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال، بوریس بیکر، قهرمان تنیس و هرتا مولر برنده نوبل ادبی دیده می‌شود.

گفتنی است که خانم محمدی آشتیانی در جمع خبرنگاران خارجی گفت که از دو آلمانی که به عنوان خبرنگار به تبریز رفته بودند تا با پسر او گفت‌وگو کنند و همچنین وکیل سابقش شکایت دارد، چون آبروی او را برده‌اند.

سکینه محمدی آشتیانی، ۴۳ ساله، در سال ۲۰۰۶ به اتهام مشارکت در قتل همسرش و ارتکاب زنای محصنه در تبریز محاکمه و به سنگسار محکوم شد.

لازم به یادآوری است در پی موافقت وزارت خارجه ایران، دو آلمانی زندانی روز سه شنبه ( ۲۸ دسامبر) با اعضای خانواده خود در تبریز ملاقات کردند. در این دیدار برند اربل سفیر آلمان در ایران نیز حضور داشت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این ملاقات چهار ساعته در یکی از هتل‌های تبریز صورت گرفت و مادر و خواهر دو تبعه آلمانی به همراه سفیر آن کشور در تهران حضور داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین