کد خبر: ۱۱۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴
با ساخت پیشرفته‌ترین سیستم ردیاب؛

امکان شناسایی محل دقیق تک‌‌تیراندازهای در حال جنگ با سربازان فراهم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سربازان انگلیسی در ماه جاری دستگاه جدیدی را در جنگ افغانستان مورد استفاده قرار خواهند داد که می‌تواند مکان دقیق تک‌تیراندازهای مقابل را تا فاصله حدود 900 متری مشخص کند. 

این «تک‌ تیرانداز یاب» رایانه‌یی که توسط محققان ارتش انگلیس در آزمایشگاه فوق سری علوم و فناوری وزارت دفاع در ویلت ‌شایر انگلیس ساخته شده می‌تواند مکان تیرانداز را در یک لحظه شناسایی ‌کند و به سربازان اجازه ‌دهد تا سریع و دقیق پاسخ دهند. 

ابعاد این دستگاه فناوری بالا تنها حدود 4 اینچ مربع بوده و حدود 300 گرم وزن دارد و روی بازوی سرباز بسته می‌شود. 

این دستگاه که به یک سنسور بر روی شانه متصل بوده و مکان‌ها را ردیابی می‌کند، ماه جاری در هنگ چتربازان در افغانستان به طور آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

فناوری پردازش صوتی قوی این ردیاب، مکان تک‌تیرانداز طرف مقابل را با تعیین مختصات هدف روی یک صفحه نمایش کوچک با یک پیکان نشانگر مشخص می‌کند. 

به‌طور همزمان یک صدای هشدار در هدست متصل به دستگاه پخش می‌شود. 

این سیستم که پیشرفته‌ترین ردیاب ساخته شده است در حقیقت نسخه اصلاح شده دانشمندان از یک سیستم آمریکایی مورد استفاده در جنگ عراق است. 

این ردیاب مربع شکل همچنین به نیروهای مشترک کنترل‌هوایی تاکتیکی اجازه می‌دهد که جایگاه دقیق دشمن را به خلبان‌های جنگنده‌ها برای انجام حملات هوایی منتقل کنند. 

طرز کار این سیستم کاملا محرمانه است اما یک نرم‌افزار منحصربه‌فرد به‌طور پی درپی اطلاعات مکانی دشمن را حتی اگر در حال تیراندازی جایگاه خود را تغییر دهند به‌روزرسانی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین