کد خبر: ۱۱۸۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸

9 تغییر جدید در دولت؛ محرابیان و بهبهانی می‌روند

کلهر به‌جای شمقدری می‌آید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تهران امروز در بخشی از یادداشت امروزش نوشت: در حالی‌که هنوز واکنش‌ها به خبر عزل ناگهانی 14 مشاور رئیس‌جمهور ادامه دارد، یک هفته‌نامه نزدیک به دولت خبر داده است که 9 تغییر در لایه‌های ارشد و میانی دولت انجام خواهد گرفت. بر اساس این گزارش، علیرضا سلطانیه و محمد احمدیان به عنوان جایگزین علی اکبر صالحی در سازمان انرژی اتمی نام‌هایی مطرح هستند. علی اکبر صالحی اکنون سرپرست وزارت امورخارجه است و تاکنون خبری مبنی بر انتخاب نهایی و معرفی وی به مجلس منتشر نشده است. خبر دیگر اما به بانک مرکزی و تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی که به رویه‌ای عادی تبدیل شده است، ارتباط دارد.

*بر اساس این گزارش، سید حمید پورمحمدی جایگزین وی خواهد شد. این نخستین بار نیست که خبر برکناری بهمنی مطرح می‌شود. اخبار سایر تغییرات مهم نیز به حوزه اقتصاد مرتبط است. علی‌اکبر محرابیان و حمید بهبهانی، وزرای صنعت و راه، دو چهره‌ نزدیک به احمدی‌نژاد هستند که گفته می‌شود فصل خداحافظی آنها به سر رسیده است.

*نسبت استادی وزیر راه برای رئیس‌جمهور نیز مهمترین مولفه‌ای بوده است که علیرغم همه انتقادها، سبب شده است که جای بهبهانی در کابینه احمدی‌نژاد محکم باشد. در هفته‌های دیگر انتقادهای مقامات علیه وزیر راه شدت گرفته است. گفته می‌شود صدر، یکی از معاونان بهبهانی، گزینه احتمالی برای جایگزینی است.

* دیگر مقام وزارت راه که نامش در لیست تغییرات به چشم می‌خورد، رضا نخجوانی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری است که از هنگام انتصابش به این سمت، حاشیه‌های مدیریتی زیادی داشته است. بهبهانی نیز بی‌میل نبوده است که وی را برکنار کند. جواد نجم الدین، مدیرعامل ایران خودرو،‌ دیگر مدیر اقتصادی است که احتمالا برکنار خواهد شد. از مجید شایسته، مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش و سید طاهر طاهری، به عنوان جانشینان احتمالی نام برده شده است. در همین حال، خبرها حکایت از برکناری مدیرعامل فعلی سازمان منطقه آْزاد کیش یعنی محمدعلی محبی دارد. اگر این برکناری محقق شود، وی پنجمین مدیرعاملی است که در پنج سال گذشته در این منطقه منصوب و برکنار شده است.

* جواد شمقدری که این روزها خبر تغییرش بسیار شنیده شده است، از معاون سینمایی وزارت ارشاد خواهد رفت و جای او را مهدی کلهر خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین