کد خبر: ۱۱۸۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
افشاگری مصباحی‌مقدم:

بانک مرکزی 3میلیارد اوراق قرضه در اتحادیه اروپا دارد که در معرض تحریم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامرضا مصباحی‌مقدم که پیشنهاد انتخاب رئیس کل بانک مرکزی با رای مجلس را ارائه داده بود، در دفاع از پیشنهادش به افشاگری درباره اموال بانک مرکزی در اتحادیه اروپا پرداخت. 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی از تریبون علنی مجلس گفت: اطلاعاتی به بنده رسیده که از جای دوری نیست، این اطلاعات از بانک مرکزی به من رسیده که جهت استحضار نمایندگان اعلام می​کنم.

وی با اشاره به اینکه که اتحادیه اروپا قصد تحریم بانک مرکزی را دارد، ادامه داد: منابع ما مبلغ 3 میلیارد دلار اوراق قرضه در اتحادیه اروپا است که آنها قصد داشتند آن را بلوکه کنند. اما ما با آنها مذاکره کردیم و اثبات کردیم که بانک مرکزی، بانک دولت نیست و اموال آن حاکمیتی است و دولتی نیست.

به گفته وی با ابقای شیوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی از سوی رئیس جمهور، تمامی آن مذاکرات نقش برآب خواهند شد. حتی اگر مجلس نقشی در مجمع عمومی بانک مرکزی و یا انتخاب رئیس کل بانک مرکزی نداشته باشد، می​توانند بانک مرکزی را تحریم کنند.

مصباحی​مقدم که از فریادهای دو-دو نمایندگان حامی دولت عصبانی شده بود، از محمدکریم شهرزاد نماینده اصفهان نام برد و گفت: آقایان! حالیمان است یا نه؟ که اگر بانک مرکزی را تحریم کنند چه می​شود؟ این کار حاکمیتی چرا باید صرفا در اختیار دولت باشد؟

نماینده تهران بر این اساس انتخاب رئیس کل بانک مرکزی با رای نهایی مجلس را یک قدم به پیش دانست و گفت: به این ترتیب رئیس کل بانک مرکزی را رئیس جمهور انتخاب و مجلس به آن رای می​دهد پس هر دو قوه در آن دخیلند.

وی سپس با بیان اینکه بحث ما فقط دولت احمدی نژاد نیست، ادامه داد: خدا شخص ایشان را باقی بدارد! اما در قانون گذاری نباید نگاه مقطعی داشته باشیم.

پس از این سخنان وی علی​رغم مخالفت محدود یکی از نمایندگان، پیشنهاد مصباحی مقدم رای آورد. به این ترتیب رئیس کل بانک مرکزی با رای مجلس انتخاب خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین