کد خبر: ۱۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۳
منتظری، رئیس دیوان عدالت کشوری:

در دولت عدالت‌محور نباید شاهد رفتار و گفتاری باشیم که بوی دروغ و نیرنگ از آن به مشام برسد

پایبندی به قانون در ادارات ضعیف است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دیوان عدالت کشوری گفت: فرهنگ پای‌بندی به قانون در محیط‌های اداری ضعیف است. 

حجت‌الاسلام محمد جواد منتظری عصر چهارشنبه در اولین کارگاه آموزشی کشوری بازرسان و ناظران شرکت پست ایران که ظهر چهارشنبه در اداره کل پست خراسان رضوی برگزار شد با تأکید بر اینکه پایبند بودن به قانون حرف اول را در سلامت اداری می‌زند تصریح کرد: مسئولین کشوری و خدمت‌گزاران در رده‌های مختلف باید علاوه‌بر اینکه خودشان پایبندی به قانون را رعایت می‌کنند فرهنگ قانون مداری و عمل به ضوابط را در زیر مجموعه‌های خود ارتقا بدهند.

وی افزود: کارگزارانی که در حکومت اسلامی کار می‌کنند و داعیه عدالت دارند نباید عدالت را منحصر به مسائل مالی و اقتصادی و برنامه‌هایی چون اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بدانند. 

منتظری افزود: مسئولان و مدیران بازرسی، وظیفه سالم‌سازی محیط کاری را دارند و برای این کار باید قانون را ملاک خویش قراردهند و انگیزه ای جز صیانت از بیت‌المال نداشته باشند.

وی بیان کرد: بازرسان باید آسیب‌های ادارات خویش را شناسایی کرده و آنها را به مسئولین منتقل کنند و اگر اشکالی در آیین نامه‌ها و قانون وجود دارد پیشنهاد اصلاح بدهند.

وی افزود: نباید گذاشت برخی به اسم اینکه قانون دست ما را برای خدمت به مردم بسته، آن را دور بزنند.

وی افزود: سلامت محیط اداری، رسالت مدیران عالی کشور است و برای رسیدن به این هدف همه باید تلاش کنند چون فساد اخلاقی، مالی و فضای آلوده به گناه در محیط کاری، ضد عدالت است و مثل یک ویروس کشنده همه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح معنویات کارکنان، آسیب‌های محیط اداری را کم می‌کند ولی متأسفانه دولت آن طور که نسبت به آلودگی هوا حساسیت نشان می‌دهد به سالم‌سازی محیط جامعه از نظر اخلاقی و فرهنگی اهتمام نمی‌کند.

وی افزود: در دولت عدالت‌محور نباید شاهد رفتار و گفتاری باشیم که بوی دروغ و نیرنگ از آن به مشام برسد.

وی افزود: تقویت روح دین‌داری و تقید و تعهد افراد به مبانی دینی و اعتقادی باعث می‌شود که عدم نظارت هم باعث اهمال و کم کاری نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین