کد خبر: ۱۱۸۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان:

جمهوری اسلامی نمی‌تواند در مقابل مردم دست به اسلحه ببرد و حکومت نظامی به‌پا کند

احضار وزرا به مجلس زیاد شده، وقت آنان را نگیرید!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شورای نگهبان با انتقاد از نمایندگان مجلس، از آنان خواست تا در شرایط فعلی از احضار وزرا، خودداری کنند.

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: هر چقدر فکر می‌کنم می‌بینم که بنده، قدرت شکرگزاری از خدا و سپس مردم را به‌خاطر این حضور ندارم و خداوند باید عجز ما در شکرگزاری را بپذیرد.

وی در ادامه افزود: زمانی که در سال گذشته غبار فتنه همه‌جا را گرفته بود ناامنی‌ها همه‌جا را فرا گرفت. در آن موقعیت اسلام، امام حسین(ع) و ارزش‌ها تهدید می‌شدند. جوشش و خیزش مردمی به‌صورت طبیعی و بدون حمایت از هیچ جایی، حماسه 9 دی را برپا کرد.

خطیب نماز جمعه افزود: هر روز که می‌گذشت دل بچه مسلمان‌ها به‌خاطر هتک ارزش‌ها و پای‌مال شدن خون شهدا بیشتر می‌لرزید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه، جمهوری اسلامی نمی‌تواند در مقابل مردم دست به اسلحه ببرد و حکومت نظامی به پا کند زیرا در شأن جمهوری اسلامی نیست، گفت: در این نظام هر کجا که نیاز باشد مردم خود باید به پا خیزند و از ارزش‌ها دفاع کنند.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: شما در دهان فتنه زدید و کمر آن را شکستید. این کار بزرگ و خدایی بود و خداوند به این نظام، مردم و حامیان انقلاب علاقه دارد.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، گفت: خواص غیرانقلابی‌ مردود شدند و مردم جواب آنها را دادند، به‌نحوی که فهمیدند برای همیشه باید کنار بروند که البته کنار خواهند رفت.

وی با بیان اینکه البته امروز کسانی برای آمدن مجدد به عرصه سیاسی شرایط می‌گذارند، تصریح کرد: چه کسی شرایط آنها را قبول می‌کند؟‌ اصلا چه کسی به آنها رای می‌دهد؟ وقاحت آنها که حد و مرز ندارد.

جنتی با بیان اینکه مردم شما را قبول ندارند و کسی به شما رای نمی‌دهد، رئیس دولت اصلاحات را که اخیرا شرایطی را برای ورود اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی و انتخابات مطرح کرده بود، مورد خطاب قرار داد و گفت: کسانی که در سفر به آمریکا فرش قرمز زیر پای‌شان پهن می‌شود اما متقابلاً برای سفر دانشمندان ما به آن کشور ویزا ارائه نمی‌شود چه جایگاهی خواهند داشت؟ امیدواریم این افراد به هوش بیایند.

وی در ادامه سخنانش، با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تحول به معنای واقعی کلمه در کشور را نوید داد و ایجاد اشتغال، اصلاح الگوی مصرف به حداقل رسیدن بیکاری را از دستاوردهای اجرای این قانون برشمرد.

خطیب نماز جمعه تحول در بانک‌ها را به عنوان یکی از ضرورت‌ها برشمرد و گفت: یکی از مشکلات عمده ما وضعیت بانک‌ها بود. مرتبا خبرهای تلخ از درون بانک‌ها می‌رسید لذا دولت تحول در امور بانکی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه چند هفته‌ای از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد، تصریح کرد: پیش‌بینی نمی‌شد که وضعیت به این آرامی پیش رود و مردم بدین راحتی شرایط را بپذیرند.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رسانه ملی در این خصوص گفت: تمهیداتی صورت گرفته بود تا آشوب برپا نشود همان شب اول اجرای هدفمندی در کنار پمپ‌بنزین‌ها یگان‌های ضد شورش آماده بودند تا اگر پمپ‌بنزینی به آتش کشیده شد سریع خاموش کنند زیرا در موقع سهمیه‌بندی چقدر پمپ‌بنزین را آتش زدند و گفته می‌شد که این بار 10 برابر خواهد بود اما با تمهیدات صورت گرفته در رسانه ملی و دیگر دستگاه‌ها این کار محقق نشد.

وی گفت: البته عده‌ای می‌گفتند بگذارید هدفمندی شروع شود ما زندگی آنها را زیر و رو خواهیم کرد و در واقع دل خوش کرده بودند به اغتشاش و آشوب. اما میلیاردها آفرین به مردم که اجرای این قانون را پذیرفتند بدون اینکه آب از آب تکان بخورد. زیرا مردم فهمیده‌اند که کسی به ضرر آنها اقدام نمی‌کند. 

جنتی با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند گرانی رخ خواهد داد، گفت: نه تنها این‌گونه نشد بلکه ارزانی هم شد. 

وی در ادامه به همکاری اصناف در رابطه با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و از اقدامات شبانه‌روزی دستگاه‌های مختلف تا پاسی از شب و به‌منظور رصد کردن همه جوانب کار خبر داد.
 
خطیب نماز جمعه همکاری سه قوه با یکدیگر را در مسیر پیشرفت هدفمندی یارانه‌ها ضروری بر شمرد و از همراهی مردم یاد کرد. 

وی تصریح کرد: البته اگر در جایی لازم است به دولت تذکر داده شود، بدهند و اگر نقدی است دوستانه نقد کنند. دولت نیز آمادگی دارد آنها را بپذیرد. 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه «در شرایطی هستیم که فکر می‌کنم رحمت خدا دارد بیشتر بر ما نازل می‌شود»، از برخی اقدامات مجلس از جمله صدور بیانیه‌ در محکومیت فتنه تقدیر کرد و در عین حال به انتقاد از اقدامات دیگر مجلس نظیر احضار وزرا پرداخت و با بیان اینکه احضار وزرا، در شرایط فعلی صحیح نیست، گفت: اخیراً می‌بینیم احضار وزرا به مجلس زیاد شده است؛ 6 تا 6 تا، 7 تا 7 تا وزیر به مجلس احضار می‌کنند اما آیا در این شرایط که این وزیر می‌خواهد کار کند و این احضارها سربار آن شده، صحیح است؟ آنهم وقتی که پاسخ به یک سوال نماینده تا 10 الی 20 ساعت از وقت وزیر را خواهد گرفت. 

وی سپس گفت: احضارهای کنونی به مجلس بیش از احضارهایی است که در دوره‌های ششم و هفتم صورت می‌گرفت اما باید پرسید که آیا با این دولت باید این‌گونه کار کنیم. 

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش‌های قوه‌قضاییه، حوزه ریاست این قوه را پرکار دانست و تصریح کرد: ممکن است مواقعی اشتباهی هم رخ دهد اما نباید اشتباه یک قاضی را به حساب قوه قضاییه گذاشت. 

خطیب نماز جمعه با اشاره به مطلبی که به دلیل انتشار در برخی از رسانه‌ها آن را عمومی شده عنوان می‌کرد، گفت: یک بچه شهید در مورد یک مجرم فراری از کشور که بیشترین جرم‌ها را به گردن دارد چیزهایی گفته و او را به دادگاه کشیده و به شلاق به حبس محکوم کرده‌اند. حال کسی این حکم را داده اما آیا درست است که بخاطر این قضیه، قوه‌قضاییه را زیر سوال برد؟ 

وی ضمن بزرگداشت واقعه 19 دی که در آن به انتشار مطلبی علیه حضرت امام در روزنامه اطلاعات اعتراض شده بود، از اعزام کشتی آسیایی به غزه نیز تشکر کرد. 

جنتی همچنین با بیان اینکه حضرت مسیح به کسی ظلم نکرد، ابراز امیدواری کرد که پیروان آن حضرت نیز به کسی ظلم نکنند و برای شکستن حصر غزه کمک کنند. 

جنتی همچنین منع حجاب در مدارس آذربایجان را محکوم کرد و با بیان اینکه نمی‌دانم دولت‌ها چه لجی با مردم خود دارند، گفت: در جایی که مردم مسلمان هستند آنها چه سودی از برداشتن یک تکه پارچه از سر این دخترها دارند ما امیدواریم که در آذربایجان نسبت به این حرکت ضدمردمی و ضداسلامی تجدیدنظر صورت گیرد. 

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در خطبه اول نیز با اشاره به ضرورت دفاع در برابر تجاوزات نسبت به خاک و دین مومنین اظهار کرد‌: غربی‌ها در مورد جنگ‌های اسلامی خیلی شیطنت‌ها کرده‌اند مبنی‌بر اینکه اسلام با شمشیر رواج یافته و مردم اختیاری دین اسلام را نپذیرفته‌اند پاپ نیز پیامبر اسلام را به خشونت محکوم کرده در واقع بی‌اطلاع است، باید پرسید چگونه آنها را به این مقام منصوب می‌کنند و مسیحیان نیز از این افراد که نسنجیده سخن می‌گویند پیروی می‌کنند. 

وی در پایان با بیان اینکه جنگ و دفاع اختصاص به اسلام ندارد گفت: هر ملت و امتی که تن به ظلم بدهد خود را نابود کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷
0
0
‫شما که اینقدر از نظر مردم آگاهی دارید، یک همه پرسی آزاد برگزار کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۷
0
0
با وجود ایشان و... حکم حکومتی میده که مجلس نظارت شو برداره تا ... هر کاری که دلشون بخواد انجام بدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
0
0
چون آقا بچه شهیده هرکار دلش خواست می تونه انجام بده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین