کد خبر: ۱۱۸۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰
با وجود گذشت 3 سال از تصویب احداث راه‌آهن؛

وعده‌ها برای احداث راه‌آهن زاهدان - کرمان عملی نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده زاهدان در مجلس گفت: با وجود گذشت 3 سال از تصویب احداث راه‌آهن زاهدان - کرمان، وعده‌های وزارت راه در این زمینه هنوز عملی نشده است. 

حسینعلی شهریاری سه‌شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدان با اشاره به ساخت راه آهن زاهدان - کرمان اظهار داشت: 3 سال از وعده وزیر راه و ترابری برای افتتاح این راه‌آهن که جز مصوبات دور نخست سفر هیأت دولت به سیستان و بلوچستان بود، گذشته است.

وی تاکید کرد: امیدوارم وعده افتتاح این راه آهن در دهه فجر امسال عملی شود زیرا به تاخیر افتادن آن نشانه بی‌مهری و کم کاری وزارت راه و ترابری است.

شهریای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: این قانون با تمام مشکلات پیش رو با موفقیت در حال اجراست.

وی ادامه داد: برای اجرای بهینه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و رفع مشکلات مردم در بسیاری از زمینه‌ها مسئولان اجرایی کار سختی در پیش رو دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت: خوشبختانه پرداخت یارانه‌ها 30 تا 35 میلیون جمعیت کشور را راضی می‌کند.

نماینده زاهدان در مجلس همچنین با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به زاهدان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا‌(ص)، اظهار امیدواری کرد: همزمان با اجرای خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان عملیات لوله‌گذاری درون‌شهری تا دو هفته دیگر آغاز شود.

فرماندار زاهدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اساسی این شهرستان حضور غیرقانونی اتباع بیگانه بوده است، بیان داشت: با تلاش مسئولان در طول یک سال گذشته حدود 80 درصد اتباع بیگانه از شهرستان زاهدان طرد شدند. 

لطیف صادقی گفت: عده زیادی از این افراد که مدت طولانی بدون رعایت مسائل بهداشتی و حقوق شهروندی از امکانات مردم استفاده می‌کردند به افغاستان طرد شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه گذر موقت از بازارچه مرزی میرجاوه بعد از حادثه مسجد جامع زاهدان تعطیل شد در روزهای آینده مجموعه بازارچه مرزی میرجاوه فعالیت خود را مجددا شروع خواهد کرد.

صادقی همچنین با بیان اینکه زاهدان به عنوان مرکز سیستان و بلوچستان از لحاظ جمعیتی از کلان‌شهرهای کشور به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اما زیرساخت‌هایی که برای یک کلان شهر تعریف شده در این شهر وجود ندارد.

وی بیان داشت: باید با تقویت اعتبارات عمران شهری مجموعه این شهرستان به عنوان مرکز استان تقویت شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین