کد خبر: ۱۱۸۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۵

واکنش اکرمی به آیت‌الله جنتی: خودشان به یک استاندار گیر می‌دهند، به ما می‌گویند از وزیر سوال نکنیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، مطالب مطرح شده از سوی امام جمعه موقت تهران درباره انتقاد به مجلس را نشانه کم لطفی وی، بی‌اطلاعیش و یا ارائه اطلاعات غلط به وی دانست. 

سیدرضا اکرمی نماینده تهران در واکنش به سخنان احمد جنتی امام جمعه تهران که گفته بود دولت و وزرا برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها شبانه‌روزی کار می‌کنند و درست نیست که در چنین شرایطی مدام برای پاسخ به سوالات نمایندگان، به مجلس احضار شوند، گفت: ما هر روز در کشور مسائل خاصی دارم. یک روز بحث انرژی هسته‌ای، یک روز بحث انتخابات، یک روز هم هدفمند کردن یارانه‌ها. در کشوری که انقلاب شده همیشه مسائل حساس وجود دارد و نمی‌شود که هر روز چیزی را بهانه عملیاتی نشدن نظارت مجلس کرد. 

وی با ابراز تاسف از بیان اینگونه مطالب، ادامه داد: یک وزیر یا رئیس‌جمهور ممکن است که از صبح تا شب کار کند. این منافاتی ندارد که بررسی کنیم کارهای آنها بر طبق قانون هست یا آقایان دارند صبح تا شب خلاف قانون عمل می‌کنند؟ بررسی‌های ما نشان می‌دهد که بخشی از کارهای آنها خلاف قانون است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از عملکرد بنگاه‌های زودبازده به عنوان بخشی از اقدامات خلاف قانون دولت یاد کرد و گفت: در روزنامه‌ها خواندم که 20 هزار میلیارد تومان برای ایجاد 3میلیون و 100 هزار شغل در نظر گرفته شده بوده اما فقط 900هزار شغل از قبل ایجاد بنگاه‌های زودبازده ایجاد شده است. مجلس حق دارد که این موضوع را بررسی کند که چرا این کار محقق نشده است؟ چطور 20 هزار میلیارد تومان بودجه مملکت را هزینه کردهاند که فقط 30 درصد اهداف‌شان محقق شده است؟ 

اکرمی با بیان اینکه نمی‌شود برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، نظارت مجلس بر دولت را خواباند، ادامه داد: چطور به بهانه اجرای این قانون، برکناری وزیر امورخارجه را که بر خلاف عقل، عرف، شرع و اخلاق بود را نادیده بگیریم؟ 

وی با اشاره به انتقاد آیت‌الله جنتی به عملکرد استاندار شیراز در خطبه‌های نماز جمعه تهران، متذکر شد: یک‌مرتبه سر یک استاندار صفر کیلومتر، گیر می‌دهند که چرا این کارها را می‌کند و بعد به مجلس می‌گویند که چرا نظارت می‌کند؟ مگر همین استاندار ضعیف را وزیر کشور منسوب نکرده است؟ چرا مجلس نباید از وزیر به دلیل این کارش سوال کند؟ 

نماینده تهران بدون آنکه نامی از آیت‌الله جنتی ببرد ادامه داد: این آقایان یا کم لطفی می‌کنند یا اینکه اطلاعات درست و درمان در دست‌شان نیست. شاید هم اطلاعات نیمه‌تمام و غلط به ایشان داده می‌شود. یا اینکه چون کسی از آنها سوال نمی‌کند که این حرف‌ها چیست که می‌زنید. 

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه چه کسی باید از ائمه جمعه درباره اظهارات‌شان سوال کند؟، گفت: ای بابا، ما از وزرا سوال می‌کنیم این را می‌گویند، از امام جمعه‌ها هم بخواهیم سوال کنیم....چه عرض کنم! خدا خیرتان بدهد! 

گفتنی است آیت‌الله احمد جنتی در نماز جمعه هفته پیش تهران گفته بود: متاسفانه در شرایط فعلی کاری در مجلس انجام می‌شود مبنی‌بر این‌که احضار وزرا به مجلس زیاد شده است. این نماینده عزیز، این وزیر می‌خواهد کار کند و باید شبانه‌روزی تلاش کند تا هدفمند کردن یارانه‌ها درست پیش رود و یک سوال شما گاهی 10 ساعت و یا 20 ساعت از وقت او را می‌گیرد و باید از معاونین و مشاوران مختلف خود موضوع را جویا شود تا بتواند در مجلس از خود دفاع کند و بعد هم آن آقا بگوید ما قانع نشدیم! آیا این درست است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین