کد خبر: ۱۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۵

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: عجله‌ای برای تدوین لایحه حقوق شهروندی نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در مورد آخرین وضعیت تدوین لایحه حقوق شهروندی که از برنامه چهارم جا مانده است، گفت: عجله‌ای برای تدوین لایحه حقوق شهروندی نداریم و مهم آموزش قوانین و مقررات قبلی است. 

فاطمه بداغی در مورد آخرین وضعیت تدوین لایحه حقوق شهروندی جا مانده از برنامه چهارم توسعه، گفت: معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری بر روی مبانی حقوق شهروندی مطالعات و کارشناسی گسترده و عمیقی را انجام داده و کتابچه کوچکی به‌نام مجموعه قوانین و مقررات حقوق شهروندی را جمع‌آوری و منتشر کرده‌ایم.

وی افزود: به‌زودی همایشی در دانشگاه شهید بهشتی با موضوع بررسی ابعاد حقوق داخلی و بین‌المللی و انجام بحث‌های پژوهشی حقوق شهروندی برگزار می‌شود.

بداغی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی لایحه حقوق شهروندی برای تصویب به صحن علنی مجلس می‌رود، گفت: حقوق شهروندی در قوانین ایران پیشینه دارد و اعتقاد ما این است که نباید به‌سرعت لایحه‌ای را تحت عنوان حقوق شهروندی به مجلس ارائه داد.

وی افزود: اولویت اول در موضوع حقوق شهروندی آموزش داشته‌ها و بایسته‌های موجود در قوانین است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که رئیس دیوان عدالت اداری از افزایش 2 برابری شکایات علیه دولت خبر داده است، گفت: در گزارش‌های آماری دیوان عدالت اداری منظور از دولت به‌معنای اعم است و شامل قوه قضائیه و مجریه و سایر سازمان‌ها و موسسات غیردولتی هم می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین