کد خبر: ۱۱۹۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
سخنگوی فراکسیون خط امام(ره):

اگر جلوی فعالیت‌های مخرب طیف افراطی گرفته نشود، مردم استقبال مناسبی از انتخابات نخواهند کرد

طیفی افراطی در کشور به دنبال محدود کردن دایره خودی‌هاست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) گفت: طیفی افراطی در کشور به دنبال محدود کردن دایره خودی‌هاست. 

داریوش قنبری، افزود: در صورتی که مسئولان این طیف افراطی را در چارچوب‌های خاص قانونی قرار دهند، فضایی فراهم می‌شود که همه دیدگاه‌ها به رقابت منصفانه در انتخابات آینده بپردازند و در این صورت شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود. 

وی با اعتقاد به این‌که «در حال حاضر فضای سیاسی نسبت به گذشته که فضا تا حدودی آزادتر بود و جریان‌های مختلف سیاسی دارای تریبون و رسانه بودند و فعالیت می‌کردند محدودتر است»، ادامه داد: عده‌ای با تفکرات افراطی میل دارند که فضای مونولوگ در جامعه ایجاد کنند و فقط خودشان حرف بزنند. این وضعیت باعث نارضایتی‌هایی در میان نیروهای سیاسی طیف‌های مختلف شده است. حتی بعضا طیف‌هایی از اصول‌گرایان به شکل ضمنی نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها با هر ایده و مرامی که به قدرت می‌رسند باید سعی کنند تا فضای مناسبی برای رقابت شکل دهند و رقبا هم در این فضای مناسب باید بتوانند به نقد عملکردها بپردازند و از این نقدها در جهت اصلاح امور کشور استفاده کنند؛ چراکه اگر فضا بسته باشد، طبعا نقدها وجود نخواهد داشت و بسیاری از اشتباهات تکرار می‌شود و این هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. 

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) گفت: به‌نظر می‌رسد طیفی افراطی احساس می‌کنند وضعیت تک‌صدایی به‌نفع آن‌هاست؛ چراکه این طیف منافع گروهی خود را به منافع کلان و ملی ترجیح می‌دهند و خواهان این هستند که این وضعیت را ایجاد کنند و رقبا را از عرصه به دور نگه دارند. این عده منافع کلان و بلندمدت کشور را فدای منافع خود می‌کنند و علاوه بر این‌که خواهان فعالیت قانونی رقبای‌شان نیستند، به دنبال این هستند که رقبا را به انحای مختلف از عرصه خارج کنند و در این جهت اتهامات فراوانی به رقبای‌شان از طیف‌های مختلف وارد می‌کنند. 

وی هم‌چنین اظهار کرد: به نظر می‌رسد طیفی افراطی در کشور با بی‌تقوایی سیاسی به دنبال ایجاد فضای بدبینی مبتنی‌ بر ظن و گمان هستند تا دایره خودی‌ها را در درون نظام فقط بر خود محدود کنند و تمام منتقدین را از گروه‌های مختلف و حتی آن‌هایی که همفکر خودشان هستند اما منتقدند را به شکلی مخالف نظام جلوه دهند، درحالی که بسیاری از این منتقدین پایبندی‌شان به چارچوب‌های نظام همواره به اثبات رسیده و از گروه‌های درون نظام هستند که عملکرد و دیگاه فکری آن‌ها فعالیت در چارچوب‌های نظام است. 

وی خاطرنشان کرد: اگر طیف افراطی موجود در عرصه سیاسی بخواهد همچنان یکه‌تاز میدان باشند و جلوی فعالیت‌های مخرب آن‌ها گرفته نشود، احتمال این‌که مشارکت سیاسی وسیعی را با حضور همه دیدگاه‌های سیاسی در انتخابات آینده داشته باشیم و مردم استقبال مناسبی کنند، بسیار کم است و در مجموع نوعی دلسردی و یاس سیاسی در کشور حاکم خواهد شد؛ اما اگر مسئولان و ارگان نظام، این گروه افراطی را به شکلی سرجای خود بنشانند و آن‌ها را در چارچوب‌های خاص قانونی قرار دهند و فضایی فراهم شود که همه دیدگاه‌ها بتوانند به رقابت منصفانه در انتخابات بپردازند، شاهد نشاط سیاسی خواهیم بود. 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات آینده مجلس فضای مناسبی وجود داشته باشد و اجازه حضور همه دیدگاه‌های سیاسی که در چارچوب‌های نظام فعالیت می‌کنند داده شود، شاهد مشارکت گسترده مردم و طیف‌های مختلف سیاسی خواهیم بود و در این صورت قطعا مردم با حضور گسترده همچنان در عرصه خواهند بود و دیدگاه‌های سیاسی مختلف به معرض رای مردم گذاشته می‌شود و تشخیص مردم ملاک و مبنای اداره امور خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین