کد خبر: ۱۱۹۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
عضو شورای مركزي فراکسیون خط امام(ره) مجلس:

شریعتمداری در حد و اندازه‌ای نیست که برای حذف اصلاح‌طلبان حکم صادر کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مركزی فراکسیون خط امام(ره) مجلس با بیان اینکه نمایندگان اصلاح‌طلب تنها به احترام رهبری از تذکر به شریعتمداری صرف‌نظر کردند، گفت: اگر شورای نگهبان مدرکی دال بر فعالیت خارج از قانون اصلاح‌طلبان داشته باشد، برای رد صلاحیت کردن آنها منتظر نظر شریعتمداری نمی‌ماند.

"سعدالله نصیری قیداری" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس در خصوص حملات و حجمه‌هایی اخیرا به اصلاح‌طلبان و سید محمد خاتمی و درخواست رد صلاحیت شدن آنها از سوی شورای نگهبان گفت: اصلاح‌طلبان افرادی هستند که در چارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت کرده و برای این انقلاب هزینه‌هایی زیادی داده‌اند.

نماینده اصلاح‌طلب زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی یک سلیقه سیاسی در چارچوب نظام است، گفت:حجمه‌هایی که به اصلاح‌طلبان می‌شود عاقلانه نیست، برخی متوجه نیستند که حذف یک سلیقه سیاسی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کند خدمت به دشمنان خارجی است.

وی ادامه داد: بیگانگان تلاش می‌کنند با قرار دادن خود در کنار اطلاح‌طلبان به تخریب یاران راستین امام دست زنند که متاسفانه برخی همانند شریعتمداری نیز با آنان همداستان شده‌اند و متوجه اهداف دشمنان نظام نیستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تقاضای شریعتمداری از شورای نگهبان برای رد صلاحیت اصلاح‌طلبان گفت: شریعتمداری نمی‌تواند خودش را جای نظام قرار دهد و به شورای نگهبان دستور دهد و تعیین تکلیف کند.

نصیری افزود: شورای نگهبان بر اساس سند و مدرک عمل می‌کند و قطعا اگر مدرکی دال برمتخلف بودن اصلاح‌طلبان و فعالیت خارج از نظام آنها داشته باشد منتظر اظهار نظر شریعتمداری نمی‌ماند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس اظهار داشت: نمایندگان اصلاح‌طلب تنها به احترام رهبری و به دلیل آنکه شریعتنداری منتصب ایشان در کیهان است از تذکر به او خودداری کردند و گرنه شریعتمداری د رحد و اندازه‌ای نیست که برای حاکمیت و شورای نگهبا ن تعیین تکلیف کند.

وی تصریح کرد: اطلاح‌طلبان در چارچوب نظام خدمت کرده‌اند و هیچ زمان در برابر دشمنان کوتاه نیامده و نخواهند آمد و هرگاه دشمن خواسته تا موذیانه در کنار ما قرار گیرد از او برائت جسته‌ایم.

نصیری با بیان اینکه حاکمیت یعنی مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب است و همچنین قوی سه‌گانه گفت: این حاکمیت است که تصمیم می‌گیرد آیا حذف یک گروه سیاسی به صلاح جامعه است یا خیر؟ و اگر مقام معظم رهبری این دستور را بدهد ما تمکین می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب بارها بر جذب حداکثری و تضارب آراء تاکید نموده‌اند و با برداشتی که ما از صحبت‌های ایشان داریم معتقدیم با دید بسیار هوشمندانه و تجربه‌ای که از سال‌های قبل و بعد از انقلاب دارند نظرشان برخلاف نظر آقای جنتی و درخواست شریعتمداری است.

نصیری تاکید کرد: در بودن یا نبودن اصلاح‌طلبان باید نیاز جامعه و نگاه مردم را ارزیابی کرد و بعد در این مورد تصمیم‌گیری و اظهارنظر نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین