کد خبر: ۱۱۹۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵

نادران با اشاره به محاکمه رحیمی: تمرین تیم ملی نمی‏کنیم که قرار باشد آمادگی‌اش مهیا شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان اینکه احضار مسئولان دولتی به دادگاه نباید مسأله اول کشور باشد و این افراد باید پاسخ‌گوی اتهامات خود باشند، گفت: در شکایت معاون اول، رای برائت به نفع من صادر می‌شود و ادعای آقای رحیمی اثبات نمی‌شود. 

الیاس نادران درخصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد و نمایندگان دولت مبنی بر عدم رسیدگی به شکایت دولت از وی اظهار داشت: دولت و نمایندگان آن اعلام کردند که تخلفی درخصوص این شکایت انجام شده، در حالی که همانطور که قبلا اعلام کرده بودم هروقت از ناحیه قوه قضائیه احضاریه‌ای بوده بنده استقبال کردم، هم اکنون هم اگر قوه قضائیه پرونده‌ای داشته باشد که نیاز به توضیح باشد برای ارائه توضیحات حاضر می‌شوم. 

وی ادامه داد: اصل مسأله برای من روشن شدن موضوعی است که کشور درگیر آن است و برایم فرقی نمی‌کند که به عنوان شاکی، شاهد یا متهم حاضر شوم. به اعتقاد من همانطور که نمایندگان مجلس وقتی احضاریه‌ای از قوه قضائیه برای‌شان صادر می‌شود، برای احترام به استقلال قوه قضائیه اجابت می‌کنند، باقی مسئولان کشور هم باید توجه داشته باشند که این احضاریه‌ها را سیاسی نکنند و به مسأله اول کشور مبدل نکنند. این یک امر عادی است که هرکسی در مظان اتهام است باید به بازپرس توضیح دهد و به استقلال و تشخیص قوه قضائیه احترام بگذارد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در مورد این موضوع که دولتی‌ها می‌گویند بنده باید طبق احضاریه برای پاسخ‌گویی در دادگاه حضور پیدا می‌کردم، جهت تنویر افکار عمومی و اینکه احیانا رئیس‌جمهور به دلیل مشغله کاری متوجه نشدند، اعلام می‌کنم پیرو شکایتی که آقای رحیمی از من مبنی بر نشر اکاذیب، افتراء و توهین داشته است، بنده دو نوبت در شعبه بازپرسی دادگاه کارکنان دولت حضور پیدا کردم و دفاعیه خود را تقدیم کردم. 

وی ادامه داد: همچنین در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران حضور پیدا کردم و آنچه از مذاکرات جلسه استنباط کردم این بود که رای برائت به نفع من صادر می‌شود و ادعای آقای رحیمی اثبات نمی‌شود. چون هنوز رای دادگاه اعلام نشده منتظر رای دادگاه هستم. 

عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون از رفتن به شعب بازپرسی و دادگاه، استنکافی نداشتم و بعد از این هم نسبت به آنچه گفته‌ام حتما آمادگی دارم در جلسات حضور پیدا کنم تا مستنداتی که دارم در اختیار دادگاه و افکار عمومی قرار دهم و از این بابت مشکلی وجود ندارد. 

نادارن ادامه داد: اگر کسی اتهامی دارد و مسئولان قوه قضائیه رسما اعلام کردند که وی متهم است و باید توضیح دهد، در هر مقامی که قرار دارد نباید این مسأله را تبدیل به مسأله سیاسی اول کشور کند. بهتر است اجازه دهد قوه قضائیه کارکردهای مرسوم خود را درباره همه افراد داشته باشد اگر مسئولان کشور احترام قوه قضائیه را نداشته باشند و به استقلال آن احترام نگذارند از افراد عادی نمی‌توان هیچ انتظاری داشت. 

وی درخصوص شکایت معاون اول رئیس‌جمهوری از خود نیز گفت: آقای رحیمی مدعی شده است که اموال ایشان یک‌دهم اموال من است و برخی مسائل را به من منتسب کرده است که علیه وی شکایت کردم اما متاسفانه از نتیجه بازپرسی اطلاعی ندارم. همچنین بابت اتفاقاتی که در دوره مدیریت ایشان در دیوان محاسبات افتاده، در اوایل مجلس هشتم به اتفاق آقای توکلی و زاکانی به کمیسیون نود مجلس شکایتی را تنظیم کردیم که نتیجه آن بررسی هنوز به ما اعلام نشده است. 

نادران در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه نباید از متهمانی که جرمشان ثابت نشده اسمی برده شود چیست، گفت: من فراتر از آنچه مسئولان قوه قضائیه گفتند که آقای رحیمی متهمی است که باید ازخود دفاع کند، مطلب دیگری نگفتم. 

نماینده تهران ادامه داد: شاید رئیس‌جمهور از مستندات پرونده معاون اول خود مطلع نباشند، اما مستنداتی که از ایشان هست و بنده اطلاع کافی دارم، آنقدر هست که آقای رحیمی را ملزم کند که برود و از خودش دفاع کند. استدعای من این است که این مسأله را به مسائل دیگر کشور پیوند نزنند. به خصوص این که مسأله را سیاسی نکنند، وقتی افراد متهم هستند باید در دادگاه حاضر شده و از خود دفاع کنند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سئوال که حجت‌الاسلام نکونام رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرده که معاون اول رئیس‌جمهوری در گفت‌وگویی که با وی داشته اعلام کرده حاضر به دفاع از خود در برابر اتهامات است اما احضاریه‌ای از قوه قضائیه صادر نشده است، آیا اطلاعی از این موضوع دارید، گفت: اگر منعی وجود نداشته باشد، با توجه به اعلام نظر مسئولان عالی قوه قضائیه صادر شدن احضاریه برای ایشان کار پیچیده‌ای نیست. 

وی ادامه داد: این کارها سخت نیست و تمرین تیم ملی نمی‌کنیم که قرار باشد آمادگی برای آن مهیا شود به اعتقاد من اگر مانع برداشته شود و آقای رئیس‌جمهوری اجازه دهد که آقای رحیمی احضار شود کار خیلی روان‌تر انجام می‌شود. همچنین از تبدیل شدن به مسأله اول کشور هم پرهیز می‌شود. 

نادران گفت: اگر ایشان از دادگاه حکم برائت گرفت مسأله‌اش حل می‌شود و اگر جرمش ثابت شد باید مطابق با جرمش کیفر برایش در نظر گرفته شود. 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نظر شما این است که مانعی برای عدم احضار رحیمی به دادگاه وجود دارد، گفت: در هر صورت اظهارات مسئولان قوه قضائیه موید آن است که آقای رحیمی باید احضار شود و بابت اتهامی که به وی وارد است توضیح دهد. هم پرونده هایی ایشان بیش از یک سال است که بازداشت هستند و تحت بارپرسی هستند نباید بین افراد تبعیض باشد و ایشان هم باید مانند هم پرونده‌هایی خود به سئوالات درباره اتهاماتش پاسخ دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین