کد خبر: ۱۱۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷

برف، 3 محور ارتباطی كشور را مسدود كرد/ دمای هوا منهای 25 درجه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی بارش شدید برف محورهای شمشک به دیزین در استان تهران، ایلام به مهران در استان ایلام و محور تکاب – ایرانخواه در استان آذربایجان غربی بسته شد.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: بر اثر بارش شدید برف محور محور شمشک - دیزین در استان تهران حد فاصل شمشک تا قله دیزین مسدود شده است.

همچنین بر اثر بارش شدید برف و باران و ریزش کوه، محور ارتباطی ایلام - مهران در مسیر بزرگراه کربلا بسته شد.

پلیس راه ایلام اعلام کرد: رانندگانی که قصد تردد به جنوب استان ایلام از جمله مهران و دهلران را دارند می‌توانند از جاده قدیم ایلام - مهران تردد کنند.

محور تکاب – ایرانخواه در استان آذربایجان غربی نیز به علت بارش برف و کولاک شدید و نبود دید کافی از دیروز بعدازظهر تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بنابر اعلام مرکز مدیریت راه های کشور در حال حاضر بیشتر راه‌ها در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، زنجان، سمنان، همدان، اردبیل، كردستان و محورهای آباده _ شیراز در استان فارس و نیز محور دیلمان و اسالم به خلخال و و آستارا به اردبیل و ماسوله در استان گیلان و محورهای هراز، كندوان و كدوک در استان مازندران به علت بارش برف لغزنده است.

مركز مدیریت راه‌های كشور همچنین اعلام كرد بارش شدید باران موجب لغزندگی بیشتر محورها در استان‌های گیلان و لرستان و محور سعادت شهر در استان فارس و یزد _ كرمان در استان یزد شده است.

مركز مدیریت راه‌های كشور با توجه به بارش برف و باران در بیشتر محورهای ارتباطی و لغزنده بودن سطح راه‌ها، به رانندگان توصیه کرد به هنگام سفر ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و داشتن سرعت مطمئن و اطمینان از سلامت فنی خودرو و نیز سیستم های بخاری و برف پاكن و چراغ های خودرو، تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و لاستیك یخ شكن و نیز پوشاک گرم همراه داشته باشند.

هموطنان برای کسب اطلاع از آخرین وضع راه‌ها و ترافیک شبکه جاده‌ای کشور می‌توانند با شماره تلفن‌های 9 – 88926668 تماس بگیرند.

سامانه گویا و مکتوب این مرکز به شماره 141 و 88925252 و وب سایت این مرکز به آدرس www.iran141.ir نیز جهت کسب اطلاعات عمومی مربوط به راه‌ها قابل استفاده است. 

دمای هوا منهای 25 درجه می‌شود

با توجه به ورود موج جدید از سامانه بارش زا به استان کردستان از بعد از ظهر جمعه، میزان بارش برف در استان برای اولین بار در سال جاری از مرز 30 سانتیمتر گذشت. 

به گزارش مهر در سنندج، موج جدید بارش زا از روز پنج شنبه وارد استان کردستان شد و از بعد از ظهر جمعه تاکنون بارش برف سراسر استان را در بر گرفته است و بر اساس گزارش هواشناسی استان کردستان میزان بارش ها تاکنون در بعضی از مناطق استان از مرز 30 سانتیمتر نیز عبور کرده است و بارش برف همچنان ادامه دارد.

محمد طالب حیدری در خصوص وضعیت بارش برف در استان و در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: خوشبختانه در سال جاری چندین سیستم بارش زا وارد استان کردستان شده و تمامی این سیستم ها با توجه به اینکه تیپیک منطقه بوده است باعث بارش برف در سراسر استان شده و در نتیجه بر خلاف سال گذشته ما شاهد بارش های پایدارتری در سطح این استان بوده و هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی در سطح استان کردستان میزان بارش در شهر سقز تا ساعات ابتدایی امروز به بیش از 30 سانتیمتر رسیده و در سایر مناطق کردستان نیز بارش‌ها از 15 تا 25 سانتیمتر گزارش شده است که نکته بسیار مهم سیستم بارش زای جدید این است که تمامی استان را در بر گرفته و باعث بارش برف در کردستان شده است.

مدیر کل هواشناسی استان کردستان افزود: وضعیت بارش در استان تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که از ساعت 15 به بعد امروز از میزان بارش‌ها کاسته شود و در ساعات ابتدایی یکشبنه شب نیز شاهد پایان بارش برف در استان کردستان و کاهش شدید دما و یخبنمدان جدی خواهیم بود.

حیدری بیان داشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود که میزان بارش برف در بعضی از مناطق کردستان تا بعد از ظهر یکشنبه از مرز 50 سانتیمتر نیز عبور کند که این مهم بسیار خوب و بخشی از نگرانی های مردم این استان را در زمینه کمبود بارش و بحث خشک‌سالی جبران خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته صبح روز دوشنبه دمای هوا در بعضی از مناطق استان کردستان به منهای 25 درجه کاهش می‌یابد و ما یکی از سردترین روزهای سال در استان را شاهد خواهیم بود و به همین دلیل یخبندان شدید در سطح استان اتفاق خواهد افتاد که لازم است مردم کردستان اقدامات لازم برای این مهم را منظور کنند.

مدیر کل هواشناسی استان کردستان در پایان یادآور شد: هر چند که میزان بارش از ابتدای سال جاری در استان کردستان با کاهش جدی مواجه شده بود ولی خوشبختانه طی سه روز اخیر شاهد بارش‌های خوبی در استان بوده و امیدواریم که این روند همچنان طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

این برای دومین بار است که طی زمستان امسال مردم استان کردستان بارش برف در این استان را تجربه کرده و با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است که روند بارش‌ها در کردستان طی روزهای آینده همچنان ادامه داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین