کد خبر: ۱۱۹۷۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳

مغز نوزادان «زبان» را همانند بزرگسالان درک می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نوزادان، حتی آن‌هایی که آن‌قدر کوچک هستند که حرف نمی‌زنند، می‌توانند بسیاری از واژه‌هایی را که بزرگسالان می‌گویند درک کنند، در واقع مغز آن‌ها همانند افراد بالغ این واژه‌ها را ‌پردازش می‌کند. 

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو با ترکیب پیشرفته‌ترین فناوری‌های MRI و MEG نشان دادند کودکانی که تنها کمی بیش از یک سال دارند، واژه‌هایی را که می‌شنوند با همان ساختارهای مغزی و در همان مدت زمانی پردازش می‌کنند که بزرگسالان.

به علاوه، پژوهشگران دریافتند که نوزادان این واژه‌ها را تنها به عنوان صداهایی پردازش نمی‌کنند، بلکه این قابلیت را دارند که معناهای آنها را نیز درک کنند.

این پژوهش در مجله علمی "Cerebral Cortex" از انتشارات دانشگاه آکسفورد چاپ شده است.

به گفته دکتر کاترین ای. تراویس، "نوزادان از همان سازوکارهای مغزی استفاده می‌کنند که بزرگسالان برای دسترسی به معنی واژه‌ها به کار می‌گیرند، سازوکارهایی که گمان می‌رود نوعی «بانک داده‌ها» از معانی بوده، و این بانک اطلاعات پیوسته و در سراسر دوران بزرگسالی ما به روزرسانی می‌شود.

افراد بسیاری پیش‌تر گمان می‌بردند نوزادان ممکن است از سازوکارهایی کاملا متفاوت برای یادگیری واژه‌ها استفاده کنند، و این‌که این یادگیری به صورت ابتدایی آغاز می‌شد و به تدریج به فرایندی تبدیل می‌یافت که مورد استفاده بزرگسالان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین