کد خبر: ۱۱۹۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
با اشاره به محرز بودن تخلف رئيس كل بانک مركزی در عدم پرداخت اعتبار به مترو

قنبری: مجلس از طریق رئیس‌جمهور نسبت به اجرایی نشدن قانون اعتبار مترو پاسخ می‌خواهد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه تخلف رئیس‌کل بانک مرکزی در عدم اجرای قانون اعتبار از محل حساب ذخیره ارزی به مترو کاملاً محرز است، گفت: مقرر شده تا مجلس از طریق رئیس‌جمهور نسبت به اجرایی نشدن این قانون پاسخ بخواهد.

داریوش قنبری با اشاره به حضور وزیر اقتصاد و دارایی در مجلس شورای اسلامی و ارائه توضیحاتی در مورد سهم مترو از حساب صندوق ذخیره ارزی با اشاره به اینکه اظهارات وی برای نمایندگان مجلس توجیه کننده نبود، تاکید کرد: با وجود آنکه وزیر اقتصاد در برابر سوال نمایندگان در مورد دلیل اجرایی نشدن مصوبه مربوط به برداشت مترو از حساب صندوق ذخیره ارزی اعلام کرد که بودجه کافی در صندوق حساب ذخیره ارزی وجود ندارد، در واقع به نوعی اعلام کرد که این مسأله به وزیر اقتصاد ارتباطی ندارد و افراد دیگری مقصر عدم اجرای قانون هستند.

او افزود: مطهری نماینده مردم تهران نیز که با جواب این چنینی وزیر اقتصاد روبه‌رو شد، اعلام کرد که از سوالش صرف‌نظر کند و نیز تاکید کرد که سوالش را از سطوح بالاتری از جمله ریاست‌جمهوری‌ پیگیری کرده و احمدی‌نژاد باید پاسخ‌گوی علت عدم تمکین به قانون فوق باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به این ترتیب تخلف رئیس کل بانک مرکزی نیز در مورد عدم اجرای این قانون محرز است و مجلس باید از ابزارهای درستی برای اجرای قانون مترو استفاده کند.

قنبری ادامه داد: باید هم از ابزارهای نظارتی مجلس برای پیگیری حق مردم در این مصوبه استفاده شود و هم از ابزارهای مربوط به قوه‌قضاییه؛ چرا که عدم پایبندی به قانون و اجرای آن از سوی رئیس‌کل بانک مرکز با وجود مصوبه و قانون مجلس، اقدام درستی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام اینکه رئیس کل بانک مرکزی نیز در این زمینه پیرو نظر و دستور رئیس‌جمهوری بوده، گفت: سوال و خواسته مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس مطالبه جمعی تمام نماینده‌های مجلس بوده و نماینده‌ها مجلس باید به اتفاق و با تعامل آن را پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین