کد خبر: ۱۲۰۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰

وزیر علوم: رابطه نزدیک دختر و پسر دانشجو را قبول نداریم

اردوی مختلط ممنوع است!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر علوم اعلام کرد: هیچ دانشگاهی حق برگزاری اردوی مختلط دانشجویی در دانشگاه ها را ندارد و باید این اردوها جدا برگزار شوند. 

وی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان، با بیان اینکه باید نگاهمان در خصوص دروس علوم انسانی اسلامی باشد و اگر سرفصل‌های علوم انسانی حتی در یک خط خلاف اسلام باشد باید نقد شود تصریح کرد: چه اشکالی وجود دارد که در سرفصل‌های علوم انسانی بازنگری شود؟ علوم انسانی مقصد را نشان می‌دهد و سایر علوم کمک می‌کنند تا به این مقصد برسیم. 

وی افزود: اگر علوم انسانی مقصد درست را نشان ندهد به نتیجه‌ای نخواهیم رسید و در این خصوص باید توجه داشت که مقام معظم رهبری بی جهت نگران بازنگری سرفصل‌های علوم اسلامی نیستند. 

دانشجو با تأکید بر اینکه اگر علوم خلاف آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها تدریس شود باید بازنگری شود اظهار داشت: در حال حاضر جزوه‌ای تحت عنوان “همسایگان ایران ” در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود که این جزوه‌ توسط مرکز خاورمیانه‌شناسی آمریکا تهیه شده اما در دانشگاه‌های کشور ما تدریس می‌شود و خاورمیانه شناسی از نگاه آمریکا را بررسی می‌کند. آیا این خاورمیانه‌ای است که ما و دانشجویان باید آن را بشناسیم؟ 

وی افزود: در این جزوه تمامی سیاست خارجی کشور ما زیر سؤال رفته است و در این جزوه تأکید شده که ایران به دنبال عراقی متحد است اما عراقی که ناتوان باشد. دانشجویان ما باید این بحث را در امتحانات خود مکتوب کنند تا قبول شوند. پس آیا این دروس نیاز بازنگری دارد یا خیر؟ 

دانشجو با تأکید بر اینکه دانش باید همراه با تهذیب باشد خاطرنشان کرد: کدام نسخه غرب تاکنون برای کدام کشورهای دیگر جوابگو بوده است؟ آیا باید ما مقاله‌های حقوق بشر کشورهای غربی را ترجمه و در دانشگاه‌های خود تدریس کنیم؟ 

وی افزود: حکومت بر دلها جغرافیا نمی‌شناسد و حال آیا دانشگاه‌های ما می‌خواهند منتظر تحویل جامعه دهند و یا اوباما؟ 

دانشجو بیان داشت: دانشگاهی که می‌خواهد سرباز امام زمان (عج) تحویل جامعه دهد باید فرهنگ و تربیت در آن اصل باشد و مناسباتش را خود طرح ریزی کند. 

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که از نظر فرهنگی مقهور است نیاز به لشگرکشی ندارد تأکید کرد: گسترش آموزش عالی باید هدفمند باشد و مقام معظم رهبری نیز به این امر تأکید دارند. 

دانشجو با تأکید بر اینکه دانشگاه برای نظام اسلامی ایران کادر سازی می‌کند و باید به سمت منافع ملی حرکت کند تصریح کرد: اگر قرار است آموزش عالی کشورمان به سمت و سوی آرمان‌های اسلامی حرکت کند نیازمند این است که به سوی آموزه‌های دینی حرکت کنیم و باید به هنجارهای اسلامی و ایرانی بازگردیم نه اینکه غرب برای ما هنجارهایی را تعریف کند. 

وی افزود: اگر مدارس به صورت مختلط فعالیت کنند آیا اولیا از حضور فرزندان خود در این مدارس جلوگیری خواهند کرد یا خیر؟ و در این خصوص باید توجه داشت که این دانش آموزان هنوز به سن تکلیف نرسیده‌اند و در نتیجه اولیا مدارس مختلف را نوعی ناهنجاری می‌دانند. 

وزیر علوم تصریح کرد: اما چطور می‌شود دانشگاه‌های مختلف در جامعه معنا دارد؟ که در جواب باید گفت سنگ بنای تأسیس دانشگاه‌ها در کشورمان غربی است. اما سنگ بنای آموزش و پرورش بر پایه روش های غربی نیز تأسیس نشده است. 

دانشجو بیان داشت: اگر کلاس، امکانات، استاد و… به اندازه کافی داشته باشیم چه اشکالی دارد برخی از دانشگاه‌ها نیز از حالت مختلف خارج شوند. 

وزیر علوم در خصوص برگزاری اردوهای مختلف در دانشگاه‌ها گفت: یکی از مسئولان دانشگاهی اردوی مختلفی را برگزار کرده بود که با واکنش عده ای از افراد متدین مواجه شد و در توجیه این اقدام خود اعلام کرده بود در فرانسه و انگلیس اردوهای دانشجویی به این شکل برگزار می‌شوند که بنده در پاسخ به رئیس این دانشگاه نوشتم “اگر فرزند شما هم در دانشگاه حضور داشت آیا اجازه حضور وی را در اردوهای مختلط دانشجویی می‌دادید؟ ” 

وی افزود: مناسبات ما با کشورهای غربی یکی نیست. هیچ کس حق ندارد اردوی مختلط دانشجویی را در دانشگاه‌ها برگزار کند. باید اردوها جدا باشند. البته برگزاری اردوهای خانوادگی در دانشگاه ها منعی ندارد. 

وی با بیان اینکه هیچ‌کس با مشارکت زن و مرد در پروژه‌های علمی و پژوهشی مشکلی ندارد اما مناسبات نزدیک دانشجویان دختر و پسر را در دانشگاه‌ها قبول نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین