کد خبر: ۱۲۰۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸

«گِشِر» در جشنواره بین‌المللی روتردام هلند به نمایش درمی‌آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس هنری: فیلم سینمایی «گِشِر» به کارگردانی «وحید وکیلی‌فر» به نمایندگی از سینمای ایران در بخش «آینده روشن» چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» در کشور هلند به نمایش درمی‌آید. 

به گزارش آفتاب به‌نقل از روابط عمومی فیلم «گِشِر»، فیلم سینمایی «گِشِر» (سخت) Gesher به کارگردانی فیلمساز جوان ایرانی «وحید وکیلی‌فر» بعد از بدست آوردن جایزه نقدی 100 هزار دلاری و تندیس مروارید سیاه بهترین فیلم بخش مسابقه «افق جدید» چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش «آینده روشن» Bright Future در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» در شهر روتردام در کشور هلند به روی پرده می‌رود. 

این جشنواره با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش مختلف، از جمله؛ مسابقه «جوایز ببر»، بخش «آینده روشن»، بخش «نوعی نگاه»، بخش «ویژه» و بخش «فیلم کوتاه» در روزهای 6 تا 17 بهمن ماه جاری (26 ژانویه تا 6 فوریه) در شهر روتردام در کشور هلند برگزار می‌شود. 

فیلم سینمایی «گِشِر» با حضور کارگردان جوان آن در چهار سانس مختلف، از جمله؛ ساعت 6.45 بعد از ظهر روز چهارشنبه 6 بهمن ماه (26 ژانویه)، ساعت 9.45 قبل از ظهر روز 12 بهمن ماه (1 فوریه)، ساعت 3.45بعد از ظهر روز 13 بهمن ماه (2 فوریه) و ساعت 21.45 شب 16 بهمن ماه (5 فوریه) در بخش «آینده روشن» چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «روتردام» به نمایش درمی‌آید. 

فیلم سینمایی «گِشِر» قبل از حضور در این جشنواره، در بخش مسابقه «کارگردانان نوظهور» پنجاه و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» در اسپانیا، در سی ‌و دومین دوره جشنواره بین-المللی فیلم «سه قاره نانت» در فرانسه، در بخش «پنجره سینمای آسیا» پانزدهمین دوره جشنواره بین-المللی فیلم «پوسان» در کشور کره جنوبی، در بخش «افق جدید» چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ابوظبی» در کشور امارات متحده عربی، در بخش مسابقه اصلی و همچنین «بهترین‌های سال 2010» در بخش مسابقه اصلی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «شبهای سیاه تالین» در کشور استونی، در بخش غیررقابتی و همچنین منتخب «سینمای جهان در سال 2010» در بیست و هشتمین دوره جشنواره بین¬المللی فیلم «اله کینو» در شهر پوزنان در کشور لهستان و در بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیا تک» در شهر رم در کشور ایتالیا به روی پرده رفته است. 

عوامل فیلم سینمایی «گِشِر» عبارتند از: 

نویسنده و کارگردان: وحید وکیلی‌فر
تدوین: وحید وکیلی‌فر
مدیر فیلمبرداری: محمد رضا جهان پناه
صدابردار: وحید حاجی لویی
طراح صحنه و لباس: سعید اسدی
طراح صدا: حسین مهدوی
گریم: مهدی آشناور
دستیار کارگردان: مهدی برومند
مدیر تولید: بهزاد سعیدی
منشی صحنه: علی سرآهنگ 

بازیگران: حسین فرضی زاده، قباد رحمانی نسب و عبدالرسول دریا پیما
عکاس: کوروش عسگری
تهیه کننده: محمد رسول اًف
تهیه شده در: رسانه شرق تماشا 

خلاصه داستان فیلم سینمایی «گِشِر»: نظام، قباد و جهان سه مرد هستند که به امید روزهای بهتر برای کار به یک منطقه صنعتی آمده‌اند. شرایط زندگی آنجا، آنها را به دوستان نزدیک و هم‌خانه تبدیل کرده است. با وجود سختی زندگی در این منطقه، این سه نفر با امید و آرزو به روزهای در پیش رو می‌اندیشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین