کد خبر: ۱۲۰۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷

پزشکیان: قانون‌شکنی‌های دولت ادامه یابد، برخورد می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تبریز، ماکو و آذرشهر، کم کاری را دلیل تاخیر دولت در ارائه لایحه به مجلس عنوان کرد و گفت: امسال نیز، دولت با تخلف از قانون، از ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس سر باز زده است.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خانه ملت، ضمن انتقاد از روند رو به رشد قانون شکنی، تاکید کرد: تاخیرها منجر به کاهش زمان بررسی و تصویب لایحه می‌شود و با این اوصاف امکان تحلیل برنامه ها و اصلاح لایحه وجود نخواهد داشت.

پزشکیان یادآور شد: طبق روال هرسال، دولت با تاخیرهای چند ماهه لایحه بودجه را به مجلس تسلیم می‌کند و این امر موجب شکل‌گیری بحران‌های مدیریتی در سال‌های پیش رو خواهد شد.

وی همچنین گفت: مجلس به لحاظ قانونی، توانایی نظارت بر اجرای قوانین مصوب را دارد و مکانیسم‌هایی نیز به منظور نظارت از طریق قانون، برای مجلس مشخص شده است که در صورت تداوم روند تخلفات دولت، این نظارت قانونی از طرف مجلس اعمال خواهد شد.

خانه ملت ذیل این خبر نوشت: در هفته گذشته، تعدادی از نمایندگان مجلس، با هشدار به احمدی نژاد مبنی بر سوال از وی درمورد گسترش تخلفات دولت از قانون و تاخیر در ارائه لایحه بودجه به مجلس، انتقاد خود را از بی‌اعتنایی دولت به قوانین مصوب مجلس اعلام کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین