کد خبر: ۱۲۰۴۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۷

البرادعی: تا مبارک کنار نرود مصر آرام نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد البرادعی، از چهره‌های مخالف حکومت مصر، خواستار کناره‌گیری حسنی‌ مبارک از قدرت شد و تغییرات جدید حکومت مصر را «ناامیدکننده» خواند.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها، وی گفت: «خواسته اصلی این است که رئیس‌جمهور مبارک صریحا اعلام کند که استعفا می‌دهد یا اینکه دوباره رئیس‌جمهور نمی‌شود.»

درحالی که اوضاع مصر به شدت متشنج است، محمد البرادعی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه الجزیره کناره‌گیری مبارک را تنها راه پایان ناآرامی‌ها در مصر دانست. 

محمد البرادعی که خود پیشتر اعلام آمادگی کرده می‌تواند در دولت انتقالی شرکت داشته باشد، گفت: «نظام حسنی مبارک برای تحقق خواست‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم مصر شکست خورده است و می‌خواهیم مصر جدیدی بر پایه آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی بنا کنیم.»
 
مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: «خواسته اصلی این است که رئیس‌جمهور مبارک صریحا اعلام کند که استعفا می‌دهد یا اینکه دوباره رئیس‌جمهور نمی‌شود.» 

حسنی مبارک که جمعه شب از برکناری دولت سخن گفته بود، عصر شنبه، عمر سلیمان، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت مصر را به عنوان معاون خود برگزید؛ رئیس‌جمهوری مصر در طول ۳۰ سال گذشته از برگزیدن معاون خودداری کرده بود. 

حسنی مبارک همچنین، احمد شفیق، وزیر هوانوردی و فرمانده پیشین نیروی هوایی را به عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی کرد.  

ارتش مصر هشدار داد با ناديده گرفتن مقررات منع آمد و شد برخورد خواهد كرد

ارتش مصر از تظاهركنندگان معترض خواست تا از مقررات منع عبور و مرور شبانه تبعيت كنند. 

سخنگوى وزارت دفاع مصر همچنين هشدار داده است با شهروندانى كه به اعتراض‌ و خشونت‌هاى خيابانى ادامه دهند برخورد قاطعانه خواهد كرد.
 
ارتش مصر از شهروندان خواسته‌ است تا از اموال خود در برابر چپاول و غارتٍ كسانى كه با عنوان «اغتشاش‌گران» از آنها نام برد، مراقبت كنند. 

ساعتى پيش ژنرال عمر سليمان، رئيس سرويس‌هاى اطلاعاتى و امنيتى اين كشور به عنوان معاون رياست‌جمهورى مصر سوگند ياد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین