کد خبر: ۱۲۰۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۲
طغیان رودخانه محور فیروزاباد –جم – عسلویه

یک كشته و 25 مجروح بر اثر سیل در داراب

برف سنگین در چهارمحال و بختیاری
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براثر سیلاب در بخش مرکزی داراب یک نفر کشته و 25 نفر دیگر مجروح شدند.

طاهری فرماندار داراب گفت: براثر سیل در روستاهای آبجهان و سنگ چارک این شهرستان جوان 18 ساله کشته و 25 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طاهری افزود: همچنین بر اثر بارندگی شدید 450 خانه در 45 روستا در دهستان‌های فسارود، دولت آباد و پاسخن داراب بین 30 تا 100 درصد خسارت دیدند.

فرماندار داراب گفت: آبگرفتگی معابر شهری بافت قدیم این شهر نیز موجب خسارت 10 تا 50 در صدی 15 واحد مسکونی این منطقه شده است.

طاهری تخریب 30 تا 80 در صدی 25 کیلومتر از راه‌های ارتباطی، تخریب 20 دهانه ابنیه و پل و تخریب راه روستایی دهستان بالش و چمن مروارید داراب را از دیگر خسارت‌های بارندگی اخیر اعلام کرد.

به گفته طاهری همچنین برق دهستان بالش و چمن مروارید داراب هم به طور کامل قطع و به علت ریزش کوه در گردنه بالش نیز امکان دسترسی به 5 روستا غیرممکن و برق آن‌ها قطع شده است.

فرماندار داراب با اعلام آماده باش تمام ادارات و ستاد بحران این شهرستان برای امداد رسانی به حادثه دیدگان گفت: مدارس، سالن‌های هلال احمر و جهاد کشاورزی و خودروهای ادارات آماده است تا در صورت نیاز، روستاییان در این مکان‌ها اسکان یابند.

اداره کل هواشناسی فارس بیشترین میزان بارندگی را مربوط به شهرستان قیروکارزین با 143 میلیمتر و کمترین آن را مربوط به شهرستان لامرد با 6 و نیم میلیمتر اعلام کرد.

در شهرستان شیراز از آغاز بارندگی‌ها تاکنون 43 و نیم میلیمتر باران باریده است.

بر اثر بارندگی‌های اخیر 92 میلیون متر مکعب آب به حجم مخازن سدهای استان فارس افزوده شده است.

بارندگی‌های چند روز گذشته استان با وجود برکات فراوانی که داشته اما در برخی مناطق مشکلاتی ایجاد کرده است.

همچنین بر اساس اعلام ستاد حوادث پیش‌بینی نشده استانداری فارس به علت بارندگی و طغیان رودخانه محور فیروزاباد –جم- عسلویه بسته شده است.

بارش برف در چهارمحال و بختیاری

بارش برف در محورهای مواصلاتی چهار محال و بختیاری باعث ترافیک 35 کیلومتری شده است.

در همین حال فروغی مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهار محال و بختیاری گفت: در پی بارش برف 24 ساعت گذشته تعداد زیادی از خودروهای سبک و سنگین در محورهای استان بویژه لردگان تا بروجن زمین‌گیر شدند.

فروغی افزود: بیش از صد نفر از امدادگران در قالب 18 گروه به همراه 15 دستگاه آمبولانس و 13 خودرو کمک دار با اعزام به محور ارتباطی شهرستان بروجن - لردگان به امدادرسانی پرداختند.

وی گفت: همچنین 360 عدد بطری آب معدنی، 130 کیلوگرم خرما، 850 بسته بیسکویت و550 عدد انواع کنسرو بین رانندگان و خانوارهای در راه مانده توزیع و 35 خانوار نیز در هلال احمر شهرستان‌های لردگان و بروجن اسکان موقت داده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین