کد خبر: ۱۲۰۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۰

تنهایی قاتل پنهان افراد پیر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک گروه فعال در زمینه سلامتی می‌گوید که تنهایی "قاتل پنهان" افراد پیر است و می‌افزاید که ارتباط میان انزوا و عدم سلامتی باید بیشتر به رسمیت شناخته شود. 

این گروه از موسسات خیریه مبارزه‌ای تحت عنوان "کمپین پایان تنهایی" را شروع کرده است. 

این گروه اخطار می‌دهد که افراد پیر و تنها بیشتر با خطر افسردگی، فقدان تحرک، و رژیم بد غذایی روبرو هستند. 

این کمپین می‌گوید که تقریبا از هر 10 فرد مسن یک نفر از تنهایی "شدید" رنج می‌برد. 

این گروه خواهان شناسایی تنهایی به عنوان یک مسأله بهداشتی است - و مطالعه‌ای را منتشر کرده که در آن ادعا شده کمتر از 20 درصد مردم از ارتباط میان ضعف سلامتی و تنهایی خبر دارند. 

این کمپین را گروه‌های "ایندیپندنت ایج"، "ایج یو کی آکسفورد"، "کانسل"، "کر" و "دبلیو آر وی اس" راه انداخته اند و منابع مالی آن را "بنیاد کالوسته گالبنکیان" تامین می‌کند. 

درحالی که مردم از مشکلات روانی تنهایی خبر دارند، این کمپین می‌گوید تعداد کمی از آنها ضررهای جسمی ناشی از آن را تشخیص می‌دهند. 

این کمپین هشدار می دهد که باید مراقب بود افراد پیر به خاطر عدم توانایی حرکت و از دست رفتن خانواده و دوستان، در خانه تنها نمانند. 

فقدان تماس‌های اجتماعی می‌تواند پیرها را در مقابل افسردگی و مشکلاتی مثل زیاده‌روی در مصرف الکل، رژیم بد غذایی و عدم تحرک جسمی، آسیب‌پذیر کند. 

این گروه می گوید که "تنهایی تاثیری منفی بر سیستم ایمنی بدن و سیستم قلب و عروق دارد" و عدم تماس اجتماعی به شروع بیماری آلزایمر مرتبط است. 

لورا فرگوسن مدیر این کمپین می‌گوید: "مشکل تنهایی و انزوا باید به طور مساوی در کنار سایر بیماری‌های مرتبط با چاقی قرار داده شود. پایان دادن به تنهایی باید بخشی از حل چالش اصلاح نظام مراقبت و حمایت باشد." 

در بریتانیا بیش از نیمی از افراد 75ساله به بالا تنها زندگی می‌کنند و حدود یک نفر از هر 10 نفر می‌گوید که از تنهایی "شدید" رنج می‌برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین